VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Hur ser ut 2017 ?
9 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Hur ser ut 2017 ?
2016-12-31
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Gott nytt år till alla.

Först hela Trump uppgången kommer att raderas inom kort tid.

Bank aktier är mycket farligt att äga och motivering för detta är enroma investering som de har gjort i bostad markand i hela världen och med stigande räntor kommer att falla den bostad bubllan i många länder.

Olja :Den kan stiga men uppgången kommer att vara begränsad,spelar inga roll hur dollar kommer att utveklas.

Guld:Save haven upp och ned men trenden upp till slut vilket ser vi en högre topp.

Mining:Klara sig  men det ska ned innan den ska upp.

Räntor. just upp to the sky.

Medecin bolag :jag är postiv men inte för AZN.

Telekom: bra 

Sk : kommer att stiga 

Bostad priser: ingeting talar för uppgång.

 

 
2017-01-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

När Opec bromsar gasar alla andra och tar därmed marknadsandelar!

De flesta tar chansen sälja sin olja till dagens högre pris men hur länge kan det hålla med tanke på överproduktion och påstådda försäljningar av olja som lagrats på tankers mm?

Det håller förmodligen så länge intressenterna föredrar sitt eget pris i stället för att låta tillgång/efterfrågan styra priset.

Läste om uran i morse vilket som så ofta lät väldigt lovande men efter snokat runt lite bland artiklarna hittade jag en som sade att hade han fått en dollar för vart gång vi träffat "botten" de senaste 5 åren hade han tjänat bättre än följa råden? Men visst förr eller senare kommer uranpris och dess gruvor få en efterfrågan som sänder priset till månen, frågan är bara när.

Guldpojken har repat sig sedan hans utlovade absoluta botten i Guld pulvriserades och karskt utropat senaste botten som den lägsta vi kommer att få se, vi får väl se{#emotions_dlg.s_wink}

 
 
 
 
2017-01-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

2017

en del är väldigt positiva

en del tror att börserna toppar till våren och därefter ned

många är fortfarande skeptiska till guld vilket naturligtvis är positivt (guld relativt S&P 500 är lägsta på mycket länge) 

USD kan hålla sig till våren men därefter blir dess försvagning en fin boost för guld

att obligationer har slutat vara något att ha är också bra (finns hur mycket pengar som helst på obligationsmarknaden som vill hitta alternativ)

"något att ha är också bra" rimmar ju och då måste det vara sant...

 

 

 
 
 
 
2017-01-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag får inte värderingarna hänga ihop då jag ser flera visserligen stora bolag stiga mot ATH trots att de efter flera år av försäljningsminskning inte visar några tecken alls på att vända den trenden?

Skall flytta in lite mer stålar till min ene ISK letar med lykta och ljus efter något lägga slantarna på så de inte ligger där passivt.

I just denne isken gillar jag fondliknande grejor företrädesvis "vanliga" fonder men även en mindre portion diverse högutdelare, alla förslag av intresse men sådant som GDX etc handlar jag inte i denna isken utan på annat ställe.

Har ni några bra förslag på ryssland/kina man kan fundera över?

Uppdaterat hos starcapital länk här

 

img

 

Sven C som skriver hos investiv daily hade en alternativ syn syn på kinas växande skuld som om inte annat avviker från den som trumpetas ut. Här är artikeln

 
 
 
 
2017-01-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

RSXJ har nu försvunnit från TOP 3 i momentumtoppen (men den är fortfarande i upptrend)

TOP 3 innehåller nu XIV inverterad VIX (bra indikation på hur låg VIX är (10,98), DXJF hedged Japan, KRE regionala banker.

GDXJ och USD trendar upp båda två! Bredden är upp för både guldaktieindex och S&P 500 och bland valutorna är det nu CAD och SEK som ser lite starkare ut.

Både långa T-bonds och guldaktiefonderna har nu försvunnit från momentum-botten (ett positivt tecken)

 

 
 
 
 
2017-01-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Datum då världen börjar förändras och dollarns makt minskar 2017-04-21 9 AM

Enligt J.R kommer då BRICS-ländernas röst hos IMF ökas till en nivå som ger dem likt USA makt lägga in VETO och detta blir då startskottet till en nedmonering av USD från världens #1 handelsvaluta till mer ordinär valuta.

Bit för bit kommer därefter länderna börja använda andra alternativ än USD när de handlar med varandra och de som ligger på stora fordringar i US kommer börja undra om dessa är säkra och då..........

Har varit många datumar med varningar de senare åren men denne känns lite mer allvarlig då där trots allt pågår ett arbete med alternativ valuta och kinesernas växande närvaro i IMF.

Hade väl inte tyckt det var allvarligare än de tidigare men det har varit mycket om hur svensk hushåll klarar sig vid en kris den senare tiden så kanske är där något på G?

 
 
 
 
2017-01-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

Något är på G G säger G (inte en dag för sent)

då har vi 3,5 månader på oss

kl, 9:00 på morgonen är bra att veta

Detta är utan tvekan en guldpositiv nyhet!

AUR-IC GOLDFINGER

 

 

 
 
 
 
2017-01-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

De amerikanska indexen ser rätt bra ut sp500 som jag tittar mest på har bra nivåer på aktier över MA50 - MA200, OMX30 känns lurigare men jag sitter kvar med de positioner jag har.

även guld och gdx finns det hopp för

Vete och Astra som Hallenborg nämner är intressanta objekt båda kan bli aktuella för min del.

Lite överraskande att Norge kvalar in på 6:e plats bland de billiga länderna men det är kanske oljesektorn som tynger?

Semestern slut i morgon får man slita ihop nya skattegryn så de kan gödsla försvaret.{#emotions_dlg.s_angry}

 

 
 
 
 
2017-01-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

2017!

Förhoppningsvis året då alla som samlat ihop skattegrynen tar revanch.

Handligsförlamade politiker med egenintressen borde snart vakna upp.

Bubblorna borde återigen få en tid för payback.

Om inte så händer, är risken störst mot valutan.

Det har ju alltid visat sig vara enklaste stölden historiskt.

Politiker har ju oftast visat sig vara pappskallarna, som ställer till eländet som vi tvingas

till att dras med efteråt. 

 
2017-01-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

det är som det är och det blir som det blir och cyklerna består

det kommer att gå upp och det kommer att gå ned

"For everything there is a season, turn-turn-turn..."

 

 

 
 
 
 

 
Annons


Message: