VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > HM (SÄLJ)
2 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
HM (SÄLJ)
2017-02-04
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Många tror att detta är biligt aktie men detta tycker jag inte.

Aktien kommer att vara en fallande kniv.

img

 
2017-03-18
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Spännade dagar väntar.

På kortskigt det kan vara värd att köpa 220.

Men längre tid ser illa ut.

img

 
2017-04-16
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Noterade att ema 20 korsat över ema 50 i månadsgrafen för HM vilket inte hänt de senaste 20 åren enligt min graf.

Läste nyss en artikel om att vara contrarian och kanske försiktigt investera i det som har mest pessimister vilket i US är bl a retail apparel vilket då fick mig tänka på HM.

Svårt veta hur långt HM kan falla vi är vid ca 50% retrace trakten och 200 trakten har tidigare haft stor omsättning vilket kanske gör det till ett stöd som kan hålla emot en stund?

Vem mins inte Dot Com och hur webbhandeln skulle få allt att blomstra men de företag som klarade smällen bäst var de som hade erfarenhet av postorder t ex HM, nu talas det om affärs-döden men jag misstänker HM kan vara ett av de bolag som kommer klara den stormen oxå(den som lever får se)

En amatöranalys av mig ger en köp-zon mellan 197-240 och en målkurs runt 300 på 5 år givet aktien utvecklas enligt trenden programmet föreslår.

Jag har inte själv bestämt mig hur jag skall göra då jag inte vill äga för många enskilda bolag men då mina indikatorer fortsatt pekar ned månad/vecka/dag känner jag ingen panik kliva på utan unnar mig fundera några varv till i lugn och ro.

 
 
 
 

 
Annons


Message: