VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Börstjänaren > Allmänt > Massutmaningen
16 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
calle lagerström
Massutmaningen
2017-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Ni som fortfarande tror att sverige kan ge allt åt alla rekar jag timo sandajis bok massutmaningen.

 

Som vi som lever iden riktiga världen så kommer detta experiment startat av rainfeldt och fullföljt av löven sluta i katastrof för det svenska folket.

 

Att ideologiska tyckanden får styra över ekonomiska beslut trodde man inte kunde ske i sverige. Vi är precis lika radikala som is.....

 
 
 
 
2017-02-05
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja du Calle, HÄR talas det för döva öron, eller kanske bara extremt naiva?

Malmö idag...är Sverige om 5 till 10 år!...om inget görs radikalt, Men jag tvivlar på att, insikten, viljan och modet finns! Alla tre behövs nämligen...

Om INTE Malmö fick hjälp via Robin Hood skatten, den eminenta utjämningskatten mellan kommuner,  så behöver dess komunal skatt, inkl landstinget, höjas till ca 50 kr för att gå runt! 

Vad händer då?

Jo, de få kvarvarande som betalar skatt i kommunen, väljer självfallet att flytta, och den onda cirkeln fortsätter. Många skattenettobetalare har redan lämnat Malmö...

I Sverige har polisen och rättsväsendet redan havererat, ja om det inte gäller att jaga en SD politiker som slgit någon på kägten, då finns det alla resurser! Vården går på knäna, tom räddningstjänsten har nu problem där många deltidare, som ändå står för 2/3 delar av räddningstjänsten, säger upp sig! Ja så fortsätter det, medan Annie Lööf tjattrar om sitt SD-hats mantra till media, som glatt suger i sig och indoktrinerar vidare.

Har förövrigt träffat en fd anställd polis (ganska högt upp) inom Region Syds polisväsende, som säger: I princip så hinner vi inte med brott som ligger under mord på straffskalan, de prioriteras inte!

 

Man kan bli trött för mndre...

 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Ja så är det,Ulf!

HÄR verkar folk vara mer intresserade av att diskutera börsen.

Jag förstår då rakt inte varför...(litet naivt eller ironiskt (sorry) kantänkas..;-))

 

 

 

 
2017-02-06
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

lite guru talk kanske kan passa:

Massive changes are coming, embrace them or be buried by them; you cannot resist a trend in motion no matter how hard you try. Pray, sing kumbaya, use a voodoo doll, or chant some insane incantations, etc.; none of these actions will produce any significant effect. You can sometimes delay a trend, but you can never stop it. If you delay it, then the rebound effect will be twice as strong as it would originally have been; in other words, the effect you tried to stop will manifest itself twice as strongly.

 

 
 
 
 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Trender kommer och går !

Och ja,man kanske inte kan förändra världen eller ens sitt eget land.

Viktigast är nog att veta vem man själv är ändå!

 
2017-02-06
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

quite so...

 

 
 
 
 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Bästa Orakel, varför coppa in på Engelska...suddenly?

Och summa summarum: "Jag skiter i det, orkar inte...var väl tesen / budskapet?"

Klart det GÅR att påverka! Men frågan är om VILJAN och modet finns, i det politiskt korrekta landet in absurdum. Vi har ju redan sett BREXIT!

Vi har sett Trump, vi kommer att få se mer av samma mynt lite runt om i Europa! Den politiska adeln verkar köra sitt eget race...ända in i kaklet. Svaret är rent av att: NU är d det dags för en EU skatt! - Snacka om att tolka strömningarna totalt fel!

Man kan även, göra som många andra redan har gjort, Nämligen välja att ta sitt pick och pack, och flytta till ett annat land! På köpet kan man få bättre klimat, samt noll skatt på pensionen! (tjänstepension)

Magdalena Andersson sade nyligen i riksdagen att bara högerextremister trodde på Lafferkurvans existens (poängteras att hon inte avsåg högerextrema i bemärkelsen nazistisk utan snarare ekonomisk liberal). Sanningen är ingen med verklighetskontakt förnekar den. 

0 % skatt ger noll i skatteintäkter.

100% skatt ger även det noll i skatteintäkter...och så vidare...

 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Allt tyder på förlorad kontroll politiskt.

Händelseutvecklingen har gått överstyr. En liten ekonomi kan ej vara en humanitär socialbyrå globalt. Hur mycket vi än anstränger oss.

Nu kommer efterräkningarna. Hemska nyheter var dag.

Anseendet har ej längre samma gloria som tidigare.

 
2017-02-06
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

med risk att låta tråkig eller upprepande, men en trend är alltid en trend och den bryts alltid förr eller senare

 

 
 
 
 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Förhoppningsvis får vi ett bryt i KIXtrenden.

 
2017-02-06
Citera
 
photo
Aktiv: Mar 2012
129 inlägg

Vilken är trenden egentligen just nu. Länge har den gått i liberal riktning, åtminstone när det gäller handel, internationalisering och rörlighet.

Nu förefaller motståndet öka, kanske till och med i en ny trend. En brunblå mottrend med kännetecken som aggressivitet, nationalism, protektionism och främlingsfientlighet. Det förefaller som den trenden är på er sida Kalle, Ulf och Thomas, eller hur?

Själv jublar jag inte över detta, vare sig utifrån ett mänskligt perspektiv eller  för den delen ekonomiska framtidsutsikter. Historien talar sitt språk.

Men jag kan inte heller vända trenden. Jag får förhålla mig...

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: