VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > TRUMP RALLY SLUTAR MED ILLA
14 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
TRUMP RALLY SLUTAR MED ILLA
2017-02-18
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Många undrar varför börsen bara går upp utan ser vi en rekyl ned men  låt mig förklara till er hur verklighten ser ut under kommande tider med börsen och ekonimska tillväxten.

Först jag ska skriva om USA : landet består av en ekonimska kollaps genom att de isollera sig från omvärlden och göra konflikt,detta kommer att drabbar många USA bolag som vill återvänder hem från CHINA-MEXICO och ....

USA har export 60 procent och import 40 procent .

Om vi tror på skatte säkning i USA ,måste senaten godkänner och detta är inte lätt eftersom USA har enorma skulder.

Bygger mur och lägger straff fån varor från Mexico elller china eller Eu då kommer att andra länder göra mot reaktion mot USA export.

Redan just nu vi har stora osäkerhet inom EU (val) under kommande månader) vilket risken stor för att sprika hel EU och EUR.

Börsen redan nu ligger på ATH och många indexen runt i världen är övervärderad.

Den största risken ligger i USA börsen med stigande räntor och misstro på TRUMP ledningen.

Bästa är GULD-SIVLER tycker jag.

lycka till.

 

 
2017-02-18
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

 


 
2017-02-18
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Ber er att skriva om jag har fel.

 

 
2017-02-23
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Luften från Trump är luft.

Nu räntor upp.

Versktad aktier och mining bolag får mycket stryk.

Telkom aktier klara sig bättre .

 

 

 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Du har fel ingen börskrash på g än

 
 
 
 
2017-02-23
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Jag ser vad som pågår.

En nedgång utan limit.

 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hej Calle!

Önskar även jag hade en kristallkula,så att jag kunde se vad som pågår! Men nej!

Vad jag däremot vet,är att många bolag är högt värderade och mkt av Trumps utlovade stimulanser är måhända redan inprisade i det rally som varit.

Starka makrodata och förväntade räntehöjningar! Räntan kan iofs bli högre innan vi får se en riktig börskrasch! Såklart att små korrigeringar kan komma.För den stora nedgången behövs troligen en svart svan,som väser ovanligt hotfullt. Men vad vet jag,det är bara gissningar.

Har iaf köpt in Baring Hongkong China till depån.Vad tror du om den,Calle?

Du brukar ha bra koll på läget och oftast rätt!

Bifogar en bild,där jag tror vi befinner oss i den vinstdrivna fasen.Dvs bolagen ska upp till bevis,sas växa i p-talet för vidare uppgång.Återstår kanske att se,om Trump infriar sina löften om alla satsningar..

 

img

 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Vi kan inte få en börskrash innan den stora massan är inne och det enda man läser är just att det ska bli en börskrash.

Jag tror på negång i oljan för tillfället.

även för dollarn på medellång sikt. men efter den nedgången kommer den igen och tar nya högsta. alldeles för bullish på dollarn och bear på euron.

kanske blir en lagom botten till franska valet?

 

vi får se vad som händer....

 
 
 
 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Feb 2009
2053 inlägg

blir ingen krasch ännu för de måste stiga till minst 3030 eller 3360 innan toppar ut

 
 
 
 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Nej,oljan litar jag inte på! Sålde Ryssland inför årskiftet.

Nu tror jag mer på Asien och Frontier markets.

 

Har DNB Asian Small Cap + Baring Hongkong China.

Och om det blir en dipp,så går det säkert upp igen,eftersom det är billiga marknader.{#emotions_dlg.s_smile}

 
2017-02-23
Citera
 
photo
Aktiv: Feb 2009
2053 inlägg

oljan ska stiga upp mot 59 nivån till att börja med den närmaste tiden.

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: