VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > PPM > PPM R.I.P
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
calle lagerström
PPM R.I.P
2017-03-01
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Som jag skrivit länge så kommer ppm att skrotas inom rimlig tid.

Ni som betalat för att få ppm "råd" har så klart bara kastat pärlor åt svin. kommer speciellt ihåg en skojare som hänge på di. börssnack som kallade sig för ppm rådgivaren. försökte varan folk för honom men folk va så nöjda men betalade hutlöst för råden.

 

Ni som kan ta ut allt som det går för snart är det slut.

Det kommer garanterat bli något utjämningssystem där alla får lika mycket i god sosse anda =)

 

http://uppgang.com/start/s-redo-overge-premiepensionen-4564422.aspx

 
 
 
 
2017-03-01
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Tack för varningen,Calle!

Ja,jamen! Plockar ut min PPM så fort jag kan.

Blir iaf en välkommen slant varje månad.;-))

 
2017-03-01
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Märkligt!

A.Strandhäll: Det här är ett extremt system och vi har en situation som ingen har kunnat förutse, säger hon.

Svetsarn: Rapporteringen om pensionärer som berövats pensionspengar samtidigt som förvaltarna har blivit rika gör mig upprörd. Har du arbetat hårt ett helt yrkesliv så ska du ha en trygg pension, säger Stefan Löfven till TT. Dock så är ca 50% av dagens pensionärer "fattiga"  den bemärkelsen att de ligger under värdiga nivåer när det gäller andra bedömningar....Så då undrar man hur mycket Svetsarens utspel är värt?


Visst finns det brister i säkerheten i PPM, dock finns det STORA fördelar med PPM kontra den allmänna pensionen, som är direkt transfereringar!

In idag via sociala avgifter...ut idag via allmän pension.

PPM är det enda "säkra" enligt mig, och den enda risk jag ser, är klåfingriga politiker!

De som har blivit "lurade" kunde lika gärna köpt en svindyr mobil de inte behöver, lämnat ut sina kreditkortuppgifter över telefonen...etc...

Men som vanligt när Senska myndigheter ska sköta tillsynen av något, så fungerar det dåligt! Skojare kan härja fritt. 

Skojarna kan ju bli kränkta, så man måste vara försiktig, när man agerar bland Världens mest lättkränkta befolkning.


Fick jag bestämma över hur min pension skulle se ut så:

100% PPM...inget i det allmänna...för på sikt tror jag inte ett dugg på att det håller. Det är lika säkert som att kommunalskatterna MÅSTE höjas radikalt i framtiden,....


Men kan politikerna TA tillbaka de PPM vi har avsatt redan?

Det finner jag osannolikt! Dock inte omöjligt...då Sverige ska vara Världens human samvete och agera därefter!

 
2017-03-01
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Håller rmed ulf. 

 

Jag hade mycket hellre behållt alla pensionsinbetalningar och placerat dom som jag vill.

Men det klarar vi inte av enligt politikerna......

 

Jag är helt övertygad att man kommer ta allt från ppm till slut då de är lätta pengar att ta.

Det ohumana är att vissa får ut mer än andra och så kan vi inte ha det.........

 

Allt du kan vara säker på i livet är skatter och döden.

 
 
 
 

 
Annons


Message: