VECKA 13
Torsdag
28
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > sämre bredd på NYSE
2 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Göran Högberg
sämre bredd på NYSE
2017-04-20
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

sämre bredd på NYSE brukar åtminstone leda till nedrekyl för index

vi har sämre bredd även bland guldaktieindex vilka befinner sig i nedrekyl

GBP drog upp för kraftigt på kort tid och behöver nu vila sig, detta verkar även gälla långa T-bonds TLT, råvaror, olja etc. 

lusigt nog verkar det som om vi kommit in i ett läge där inget objekt verkar ligga i pipeline på kort sikt (detta brukar sällan vara någon längre period)

 

 
 
 
 
2017-04-20
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Silver kortsiktigt intressant(short) kan dock hända den nöjer sig återbesöka senaste botten 17.74 (i min graf), tyvärr fredag i morgon troligtvis ingen silver trejd för min del innan helgen.

Naturgassäsongen i full blom men naturgaspriset vacklar och själv är jag ur sedan någon dag men gjorde en observation kanske eftersläntrare kan ha nytta av ifall de funderar kliva på säsongsmönstret för naturgas.

Det ser ut  som FCG släpar efter t ex UNG dock ligger PMO farligt nära en nedgång just nu dvs ger inte direkt något stöd för "all in" {#emotions_dlg.s_smile}

Notera FCG gav säljsignal 19 december(ung 3 januari), UNG gav köpsignal vid 6 mars(FCG ca 27 mars). OBS inget som säger historian måste upprepa sig.

 

img

 
 
 
 
2017-04-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Stockholm_PI (all stock index) är uppe knackar på all time high och ett genombrott bör få OMX30 ändra riktning mot norr tycker jag.

 

img

 
 
 
 

 
Annons


Message: