VECKA 17
Tisdag
23
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > NordKorea
6 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Anja Maria Landér
NordKorea
2017-05-22
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hoppas jag har fel,men är det bara jag, som tycker att det känns som lugnet före stormen..?

Säkert bara inbillad farhåga,men hur länge kommer Trump överse med övertrampen från Nordkoreas sida??

 
2017-05-22
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Möte Abe-Trump vid G7-mötet,Taormina, i helgen för ytterligare överläggningar.

Abe: förordar tätare samarbete Tokyo,Washington,Peking,Moskva ..

Kan bli ytterligare sanktioner vid fortsatta missiler.

Abe anser att Nordkoreas provokationer har gått in i "ett nytt skede".

Putin:Man bör prata med Nordkorea-inte skrämma.

 

 

 
2017-05-23
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Nordkorea fortsätter att provocera.

Sydkorea sköt idag,tisdag,90 varningsskott över demarkationslinjen mot Nordkorea.

Detta pga ett oidentifierat föremål från Nordkorea.(drönare?)

 

 
2017-05-31
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Sanktionerna mot Nordkorea fortsätter.

Ett antal eu-länder,Tjeckien,Rumänien och Bulgarien, sätter nu stopp för den "importerade" superbilliga arbetsinvandringen av nordkoreanska arbetare.

"Nordkoreaner,pålitliga,disiplinerade och vana vid urusla villkor hemma..."

Man beräknar, att ca 50.000-60.000 nordkoreaner har utnyttjats som  billig arbetskraft bara inom eu. Även länder som Ryssland,Quatar m.fl har tagit emot nordkoreaner.

En del av vinsten har gått direkt till Nordkorea.Kim Jong-Un ska ha tjänat mycket stora summor på att utnyttja sina egna på detta sätt.

 

"The North's labour exports is regarded as a major source of currency for the secretive state, which has vowed to continued to develop its nuclear weapons programme.

The hermit state is said to receive more than £78million (US$100million) from their overseas labour every year."

 

 
2017-05-31
Citera
 
photo
Aktiv: May 2011
54 inlägg

Börskrasch 1929/2008, ökande främlingsfientlighet under 30-talet/2010-talet, världskrig 1939/... och vad händer 2018? Klart man blir orolig för att historien upprepar sig som den alltid gör. Nordkorea kan säkert vara det som tänder krutdurken.

 
2017-05-31
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

sannolikt kan det vara onödigt att dra för stora växlar på detta och mycket annat

 

 
 
 
 
2017-06-01
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Godmorgon GH!

Du har med all säkerhet helt rätt!

Trots det,så har vi att göra med en mycket farlig "man" (läs grabb,som ej är torr bakom öronen än).

Kim Jong-Un ser jag som en figur,där "hissen inte ens når upp till första våningen"..

Den intelligensnivån lär måhända räcka till för att inse,att han inte skulle vinna ett ev.krig mot USA.Trots det,så skulle ett militärt ingripande från USA troligen ställa till tillräckligt stora skador.Nordkorea skulle ta tillfället i akt,att angripa sin ärkefiende Sydkorea.USA skulle bli ansvarig att bygga upp Sydkorea efter en ev. förödelse.

Efter de enorma summor,som USA lagt ner på uppbyggnad i Irak,Afghanistan...så är det inte svårt att räkna ut hur det skulle drabba USAs finanser.Med en skenande statsskuld,så raserar man det man försökt "att bygga upp" efter finanskrisen.

Vi får hoppas på,att USAs pågående övertalningsförsök på XI Jinping,resulterar i att även Kina drar åt tumskruvarna på Nordkorea.

Nordkoreas hot,att utföra ett sjätte kärnvapentest,som svar på en ev. militär attack från USA,ter sig väl inte så betryggande i mina ögon.

Håller sannerligen med om,att man ej ska måla fan på väggen.

Trots allt,så är det högst relevant att följa denna utveckling.

Börsen är högt värderad och jag ser det inte alls som omöjligt,att en eskalerande konflikt på Koreahalvön,kan vara det som får börsen på fall.

Om jag minns rätt, så orsakade Nordkoreas senaste kärnvapentest en jordbävning i Sydkorea? Tror inte man ska överskatta Kim Jong-Uns IQ....

 

 
Annons


Message: