VECKA 16
Tisdag
16
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > SEK svag. Junk Bonds varnar.
1 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Göran Högberg
SEK svag. Junk Bonds varnar.
2017-06-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

SEK uppvisar nu svaghet mot 12 valutor.

Bitcoin försvagas nu till slut.

Polen och Spanien fortfarande okey.

Naturgas och olja fortfarande negativt.

Ädelmetallerna klarar sig.

XME metals & mining uppvisar styrka tillsammans med Kina.

HYG junk bonds varnar börsen med lite svghet.

Svenska börsen är trendlös.

VIX stiger.

Trevlig helg,

 

 
 
 
 
2017-06-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tänker börja hålla ett öga på energi och även bolagen där, vet inte när vi når någon botten eller var den ligger utan överlåter det helt till grafen.

Buden från "experterna" är så här långt från juli till några månader till innan botten. 

img

Väntar även på något tecken från ädelmetall sida "smart money tracker" snackade om ett dollarrally under några veckor vilket kanske kan ge vägledning när det är dags kliva på?

Aktieägarna i HM är förbaskade på raset skyller på alla och en var för nedgången men butikdöden har pågått ett bra tag på flera andra ställen på globen så det skulle vara underligt om inte vi swedish trendföljare skulle drabbas av det om än med fördröjning?

HM bra bolag med engagerad ägarfamilj nere på trevliga nivåer enligt "min" FA men kan fortsätta ned en bit till om det vill sig illa h.s.h är chansen stor jag köpstartar den dagen TA säger ok "min" köpzon för dagen sträcker sig hela vägen till 240 så jag känner ingen panik om det skulle rusa kortsiktigt.

Läste tidigare i veckan tillväxtländerna är där tillväxten kommer ske.

Som alternativ till fond för hela europa föreslås Polen, Grekland o Turkiet i denne artikeln

 
 
 
 

 
Annons


Message: