VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

  • Forum > Strategi > Trejdning > Majs/Vete
6 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
n n
Majs/Vete
2017-06-15
Citera
 
photo
N N
Aktiv: May 2008
1160 inlägg

Intressant divergens i majs/vete börjar formas. Snart läge att göra en spread trade (lång majs/kort vete).

 
2017-06-15
Citera
 
photo
N N
Aktiv: May 2008
1160 inlägg

Börjar gå in.

 
2017-06-16
Citera
 
photo
N N
Aktiv: May 2008
1160 inlägg

Utbrott i vete.

Min spread går inget vidare (Nästan vid nästa köppunkt).

 
2017-06-24
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Närmar sig agri-sektorn en botten eller är det bottenlöst?

Tycker grafen för DBA i sek se allt intressantare ut även om jag inte sett någon köpsignal ännu.

 

img

 

 
 
 
 
2017-06-24
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Jag har gått in i socker och kaffe. läge att gå in i soyabönor om det går under 900.

väntar också på att blanka bomull igen liten rekyl upp på g nu.

blankat naturgas och oljan. dock inga stora positioner där.

energi borde bottna juli/aug.

 
 
 
 
2017-06-24
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Hade tänkt använda ETF:r för lejonparten olja/gas men både Lupe och i synnerhet högriskaren Africa Oil är intressanta för mig tills dess har jag mindre portion utdelare UTF/ENF.

Väljer nog ETF:r överlag gruvor/råvaror då de är enklare köpa/sälja och kräver mindre jobb, tänkte även se hur det går med Xact råvaror den dagen det blir aktuellt.

 
 
 
 
2017-07-12
Citera
 
photo
N N
Aktiv: May 2008
1160 inlägg

 

 

 

 

Kom en uppdatering av  hemsidan så jag fick aldrig följt upp på min spread trade. Korta av det långa - den blev aldrig lönsam men jag släppte  till slut de korta vetepositionerna och fick igen pengarna på majsen (tyvärr fegade jag ut och fick inte hela uppgången - men nöjd med att vara ute utan förlust).

Torka i USA har gått hårt åt vårveten vilket drev upp priset  och skapade en fin liten squeeze.  Risken är att uppgången i vetet får en sättning nu om inget nytt naturfenomen el. dylikt dyker upp. Jag är helt ur agri positioner för nu.

 

 
Annons


Message: