VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Råvarurekyl på ingående?
8 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Råvarurekyl på ingående?
2017-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Dollarn sviktar jag hade förväntat mig ett mindre rally först som nu kanske uteblir?

Kan ge boost till råvarorna bl a rekyl i ojlerelaterat som nu pressats ett tag. Möjligt jag testar en speck i afrika oil får fundera något varv till men är man djärv kanske Gazprom är grejen med overkliga PB på 0.2 och 6% direktavkastning?

Sven Carlin pratar bl a Gazprom

Läser intresserat om energi bullish procent index $BPENER som nu är på bottennivåer

Missade FX raketerna i går då jag påpassligt nog hade åkt till mölle för att äta en glass i det vackra vädret {#emotions_dlg.s_sad} Kan sparka mig själv i baken för jag plockade bort mina ordrar då jag inte skulle vara hemma men glassen var åtminstone god {#emotions_dlg.s_embarrased}

 
 
 
 
2017-06-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Dollar går dit den hör hemma, dvs söderut. 

 
2017-06-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tyvärr lär väl övriga valutor försöka haka på? 

NYSE presidenten förklarar varför marknaden bör riggas mer, det blankarna sysslar med  är äckligt och oamerikanskt!  Stödköpa vad blankarna försöker pressa ned är alltså en god ide ptja ganska god ide för småspararen som vill undslippa större förluster och kanske bra för börsföretaget som oavsett hur det sköts har en börsbotten och därmed ett värde. 

Tydligen en PPT anhängare?

The only way is up

 
 
 
 
2017-06-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Rapport från Greg Schnell ifall man vill ha en genomgång börs,valuta,råvaror rent allmännt just i denne är han ganska positiv till bla koppar och då industrimetaller mm så länge dollarn sviktar skulle euron stärkas bryta upp och sek oxå så är det råvarupositivt anser han.

Min EMA12 ligger i trakten 1540 månadsgrafen har just nu svårt se det skulle stänga under och utlösa fördel björn så jag letar nya long möjligheter även om jag kortsiktigt speckar både upp/ned. 

Det mesta pekar ned i omx dagsgrafen blir intressant se om det blir en "normal" rekyl eller om vi fortsätter harva sidlänges (ny-normal)

 

img

 
 
 
 
2017-06-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Fin HS formation i guld per gram räknat i SKR.

Troligtvis framöver under 320 SKR?

Även dubbeltoppen i dollar är ej ännu uträknad.

Vart skall detta ta vägen Nils?

 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Råttloppet i valuta visar bara på hur lite jag förstår av FX(oxå) precis som jag brukar vara fel på det med aktier i branscher jag har viss insyn i ser det ut som ifall jag inte alls förstår styrkan i euro om den drar över 1.15 som allt fler nu spekulerar i? Bankerna rämna, krediten rusar är där fler länder än Tyskland som egentilgen går bra (subventioner/lättnader borträknade!)?

Indexen verkar hållas vid höga nivåer med hjälp av omviktningar inom indexen konstigt nog börjar jag tycka FANG ser intressanta ut vart de faller då jag läste en artikel som angav 2 senaste årens vinsttillväxt som parameter i gamla Graham klassikern för PE-tal...och vips var dessa tilväxtbolag inte alls särskilt svindyrt värderade!{#emotions_dlg.s_wink}

Det ser ut som det slutar med krig då eliten måste ha något skylla på, ser inget fel i att sossarna hakar på globala trenden bränner ljus i båda ändar eftersom vinnaren blir den som hinner smita undan före kraschen.

Det är bara att gilla läget, de viktar om till finans och kanske agri i USA för egen del har jag missat finans även om jag för några veckor sedan gjorde ett notat och agri har ju dragit som tusan sista dagarna men inte mycket i en veckograf så här finns fundera på.

COPX dvs koppar gruvindex visar optimism vilket då enligt mig ger stöd till högre kopparpriser.

GDX och andra guld/silver-relaterade sviktar betänkligt och här förstår jag ingetting då väldigt få om några alls av ingående bolag producerar endast 1 råvara?

Nåväl för mig är de där indexen det samma som A,B,C,D,E.... varför försöka föregripa "marknaden" {#emotions_dlg.s_happy}

 
 
 
 
2017-07-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kloka ord växer i popularitet så varför inte haka på?

Luck is when preparation meets opportunity

 

Är lite nyfiken på ifall jag kan göra någon ETF: sektor rotation med hjälp av denne siten  http://www.marketgauge.com/tools/big-view/?tab=1&chart=4

 

img

konstaterar samtidigt att $S5FI dvs antal sp500 aktier över MA50 något högt fortfarande helst mot 25% eller lägre och större köpläge i vilket bigger picture vi hittar < 25 (månad-,vecka-,dag-stängning)

 

Väldans bra säljtryck i oljan igår och rejäl rörelse i silver..

 
 
 
 
2017-07-08
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Nytt inköp på måndag. Lång kacao.

Kort olja och natgas.

Lång socker och kacao.

 

 

 
 
 
 
2017-07-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kopparn visar livstecken nu även med COPX, hur länge och om det är seriöst återstår att se det skulle ju inte vara första gången "marknaden" var riggad och vissa har oändligt med stålar.

 

Oavsett vad just detta är idag är jag rejält positiv till kopparns framtid

 
 
 
 

 
Annons


Message: