VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > PPM Juli
16 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Anja Maria Landér
PPM Juli
2017-06-30
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Godmorgon alla börstjänare!

Den här marknaden känns knepig att tajma ,tycker jag.

Litet mer återhållssamma tongångar från centralbanker gör att investerare blir mindre benägna?

För mig blev det nu iaf:

100% Spiltan Räntefond (haft den från d.28 juni)

Hur tänker ni andra,"tragglar på"(still i båten) och tror på en högst tillfällig dipp ?

Tycker det ser ut som att t.ex OMX gjort en snygg topp nu,eller..

 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Det blir intressant se ifal omx drar vidare ned från nuvarande stöd mot nästa stöd och dma200 eller fastnar på vägen men då vi inte har värst många alternativ placera i väljer jag själv se det som en rekyl tillsvidare och ett eventuellt köpläge. 

Gör inget just nu i ppm, konstaterar bull&bear fick negativ på "medel-tid"

 

Har haft iden att de amerikanska indexen (macd) köp/sälj skulle fungera utmärkt som signal för ppm globalfonderna men upptäkte till min förvåning att jag med samma macd oväntat fick sälj denne månadsstängning i SPP Global (nä jag har inte den)!!  (avd onödigt vetande) Försökte leta upp det enda ställe jag känner till som ger möjlighet till TA av ppm-fonder men den hade de tagit bort märkligt ingen webbsnidare tar gör en enkel sådan det finns nog många ppm-sparare som hade haft nytta av den.

 

 

 
 
 
 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Intressanta tankar där Nils!

Jo nog hade det varit bra med en "eminent TA-sida"för PPM-fonder,

så här:Köp denne nu ...sälj denne nu...!{#emotions_dlg.s_happy}

I brist på det, får en måhända kolla på t.ex. svenska småbolag,verkstad etc och dessa har väl inte sett så inbjudande ut i mina ögon på sistone.I egenskap av "icke-tekniker",så valde jag pga detta då bort t.ex Spiltan Småland med en hel del verkstad.

Ja,litet så tänker jag,men gudarna ska veta, att det inte är lätt att finna de fina investeringarna nu i PPM.

Skulle kanske vara Alfred Berg Bear då,men den gick också bort,pga av jenkarnas förbryllande sinne för humor...upp ena dagen och ner andra! Wall Street gillar att leka aprillo med oss små spekulanter? :(

Så la mig snällt,så får de leka ifred...;-))

ASHR (de kinesiska A-aktierna) strävar sakteliga på.Men även CSI300 (China A Stock)går litet upp och ner som den behagar.Försökte ett tag finna PPM-fond med aktier på fastlandet.Finns en del,med hittills varierande framgång.Tycker mig minnas,att Ålandsbanken Kina rönte framgångar,efter det att senaste börsraset var överspelat.

Ingen klar riktning någonstans nu kan jag väl tycka,mycket står och stampar.

Skulle jag tro någonting,så tror jag ändå, att Alfred Berg Bear är den med bra kursstegring efter ännu något år.

 

 

 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

NGE (Nigeria),inte heller denna i PPM såklart,har gått bra en tid.

 

Denna har GH nämnt på forumet..

img

 

 I Tundras utbud finns en PPM-fond innehållande Nigeria.

Litet hög risk dock,kan jag tycka.

 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kluddar med för många konton så PPM försöker jag hantera så enkelt som möjligt i detta fallet gruvor,ap7(aktier) och spiltan räntefond, siktar på att i förlängningen endast ha räntor eller aktieindex som jag viktar efter maknadsläge.

Jag förstår inte ett dugg varför det inte finns en sida eller ett program där man kan göra enkel TA på PPM fonderna? Trögheten i PPM inbjuder inte till någon större speck så vad är problemet mer än skön räkmacka casha in på från playan för rådgivare och experter?

Ser hur yngre bygger överarbetade screeners och fa/ta-program i parti och minut så varför inte göra något enkelt som hämtar underlaget antingen från ppm eller från någon annan site?

Standardindikatorer finns väl i excel?

 
 
 
 
2017-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

är rädd nu vet inte om förra inlägget försvinner....inte för det var något fantastiskt{#emotions_dlg.s_happy}

 

Exempel på enkelt för en ppm-sparare  Aktiefond(grönt) eller Räntefond(rött)  resultat i skrivande stund enligt grafen 784%(blå linje dvs grön aktier röd parkerad) endast omxaktier 219%, jag menar... månadsgraf skulle ju gå med kvartalsgraf eller ännu längre.

img

 

Det är alltså oräknat insättningar inom perioden men även om jag anser ett nystartat konto knappast lider av en nedgång för en månadsparare så inbillar jag mig det även med regelbundna insättningar likt i ppm ger en bättre effekt med viss aktivitet (i/ur marknaden) ju större kapital man har?

 
 
 
 
2017-07-02
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Utanför PPM finns redan nämnda ASHR (kinesiska A-aktier) + 2,17% senaste veckan,börsnedgång till trots.

Fond med kinesiska A-aktier är nedanstående,tyvärr ej en PPM-fond.Klarat börsnedgången bra! Finns i Nordnets utbud.

 

http://www.morningstar.se/Funds/Quicktake/Overview.aspx?perfid=0P00016N2A&programid=0000000000

 

 
2017-07-05
Citera
 
photo
Aktiv: Jun 2009
5332 inlägg
Solid bas för aktier framöver – Europa lockar mest
 

 

Nytt utseende i PPM Portföljen

 

Fondita European Small Cap  30 procent
 
Aktia Nordic Micro Cap 30 procent
 
Fidelity China Consumer 40 procent 
 
 
2017-07-06
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hmm,försökte radera felaktig bild,som kommit in i post 4.

Resultatet blev att den hamnade även i Nils post...;-)

 

Har nu kunnat ändra..bra!

 
2017-07-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jan 1970
8119 inlägg

Ojdå, jo jag ser nu att det av någon outgrundligt anledning blev ett extravarv i samband med flytten. Bild 1028-29-30 har det blivit något konstigt med. Jag ska försöka ordna till det så får vi se.


Och så laddar jag upp en alldeles egen bild för att se om den hamnar rätt i turordningen  utan att putta bort någon annan.

img

Hm, det blev visst en kampanjbild, nåväl lite smygreklam kan få slinka med.

 
 
 
 
2017-07-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jan 1970
8119 inlägg

Ja, nu är bilderna förhoppningsvis rätt, men nu kom ju förstås Nils bild till dig istället, så du kan kanske vara snäll och ta bort extrabilden som du satte in som korrigering?

 

Min egen smygreklambild löste förresten inget mysterium då png-bilder har en annan räkning.  Jag får leta rätt på en jpg-bild.

 

 

img

 

OK, det blev en glad bild, hoppas att allt härmed nu också är så grönt och klappatt och klart som bilden visar!

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: