VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3
  • Forum > Börstjänaren > Allmänt > Nordea
23 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Thomas Andersson
Nordea
2017-07-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Banken som vi klarar  oss utan.

Bästa är väl om denna bank gör slag i saken och flyttar .!

 
2017-07-12
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ja inte tusan är jag intresserad baila ut övriga skandinavier när det säckar flytta till finland/danmark där går det bra och så kan ju de stå för säkerheten i stället.

 

Våldsam vändning omx30 idag, sist prisoscillatorn vände över på liknande sätt drog vi 50 punkter upp vilket i detta fallet betyder mot 1700?

 
 
 
 
2017-07-13
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Eeee så ni tror att om huvudkontoret flyttar så kommer inte sverige göra allt för en bank som har den största bolåne stocken på svenska bomarknaden?

 

 

 
 
 
 
2017-07-13
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag förstod det som att landet där huvudkontoret finns får ta smällen?

 

Jo bolånen är heliga det är en av de saker som ger en illusion av välstånd i sverige kommer försvaras av alla länder med bobubbla till sista blodsdroppen.

 
 
 
 
2017-07-13
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Rörliga lån  är ju ej bundna  till en bank som  ej är villig att

betala  en låg  försäkringspremie.  Bankbyte är oftast enklare  än var och varannan kan föreställa  sig.

Bank  är väl ändå inget som skall sätta press på en regering.

 
2017-07-13
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Svar nej. Sverige kommer få ta smällen för nordea.

Det kommer bli riktigt dyrt den här gången.

 

Vi kommer nästa år ha en bostads marknad som är helt överfylld av nya bostadsrättet och hyresrätter.

 

I min stad har vi 3gånger så många nyproduktioner till salu som av det äldre beståndet. Ath.

 

Och nästa år blir fler klara än under detta år.

 

90talet kommer kännas som en skön vårbris mot det som komma skall.

 

Den här gången kommer det bli mycket mer utdraget och dessa priser kommer en generation inte att se igen.

 

 

 
 
 
 
2017-07-20
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Nordea verkar  nu ha ställt in flyttplaneringen.

Ja , kanhända tycker  banken  det  blir billigare  för bolaget om man betalar försäkringen. Jämförelsevis  eventuell  kundflykt.

 
2017-07-20
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Dollar  mot  7,50/sek  inom  något  år ?

Vad  tror  alla på  forumet?

 
2017-07-20
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Så långt har jag inte funderat ännu 8 hade jag tänkt som möjlig tp när det bröt ned 8,60 här för leden?

 

Vi har ju bankoligopol här i sverige kan inte se problemet om de är 3 i stället för 4? Jag ogillar dock banken p.g.a personliga orsaker dvs är jävig när jag skriver "far i frid" :)

 

Inte mycket som går efter min "spå"-kula , hade tänkt rekyl i USD och guldbotten sedan verkar det som oljan redan har börjat dra något tidigare än min ide men det är väl som vanligt bara gilla läget.

 
 
 
 
2017-07-20
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Frågan om Nordeas NDA SEK -5.15% flytt av huvudkontoret från Stockholm till antingen Helsingfors eller Köpenhamn har varit en het fråga sedan regeringen..läs SkatteMagda.. i slutet av februari presenterade sitt förslag om höjd så kallad resolutionsavgift.

 
 

Resolutionsavgiften är pengar som bankerna betalar i en slags riskavgift till svenska staten och pengarna kan sedan staten använda vid en bankkris. Det är just regeringens förslag till en höjning av avgiften som satt igång flyttkarusellen.

– Med nuvarande resolutionsavgift så handlade våra kostnader om 2 miljarder kronor per år i tre år. Men med regeringens förslag ökar vår avgift med 39 procent och utan tidsbegränsning. Det innebär över 3 miljarder mer för all framtid om inte de föreslagna reglerna ändras, förklarar Rodney Alfvén.

 
2017-07-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Måste erkänna det för mig känns rimligt de bär sina egna förluster det brukar ju vara normalt för företag?

 

ex bankstålar

*klipp* Rome has already earmarked €20 billion of public funds to save the banks

 

från http://wolfstreet.com/2017/07/16/fear-of-doom-loop-between-italian-banks-and-government-bonds-resurface/

 

oups visst ja det är de dyra pensionerna och vården som kostar! plocka stålar från välfärdskakan till banksters är nyttostålar.

 

 
 
 
 
1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3

 
Annons


Message: