VECKA 16
Fredag
19
April
BT-annons

1 2 3 4 Nästa Sista Sid 1 av 4
  • Forum > Marknader > Aktier > OMX
31 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
OMX
2017-08-12
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2017-08-12
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2017-08-13
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag använder rekylerna uppåt OMXS30 för att specka kort.

 

Den fleråriga trenden   är fortsatt upp även om sälj-indikatorerna blir allt fler jag noterade även att Bull&Bear sidan hade nu negativ på alla tidsperspektiv.

 

Månadspivot ca 1582 , S1 vid 1513 och runt  1500 har vi nästa stödområde på nedsidan.

 

Blir spännande detta, jag förväntar mig minst rekyler mot månadspivoten eller 1600 under hösten därmed inte sagt marknaden delar min uppfattning :)

 

Indikatorerna Brent ser ut vilja vända nedåt men när jag tittar i grafen undrar jag om det kan bli en segdragen historia liknande den vi hade i början på året innan det eventuellt går ned?

 

Har hittat en setup long i Silver för morgondagen får se om jag hinner fånga den.

Hittar inte mycket stöd för uthålligt spotpris guld/silver bland de olika gruv-etf:rna självaste COPX störtdök av någon anledning förra veckan men här ser jag det tillsvidare som ett potentiellt köpläge av COPX för den intresserade.

 

Brott av trendlinje GBP/JPY i torsdag stängde med en hammer fredag vilket kanske ger en återtest av genombrottsnivån i morgon.

Measured Move från trendlinje siktar på ca 138 vi stängde 142 senast.

 

Får kolla gröder etc men för min del ser OMX30, Silver och GBP/JPY mest intressanta ut kommande vecka.

 
 
 
 
2017-08-13
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Vi ser svaga uppgången mot starka negången tyder att OMX på väg ned mot först 1500-1493 sen det kan hända att vänder upp igen men till mitt av oktober ser vi nya botten för omx .

1500 -93 kan testar under sluta av nästa veckan .

Aktier  som hade dåliga rapporter har inte kommit till köp läge för att kunna  ger en bra köp läge.

Det kan bli fel som jag skriver men vi väntar på titta under måndag-onsadg.

 
2017-08-14
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Jepp Nils...så gör jag oxå i min lek depå, en IPS med en 60 ksek. Köper Xact Bull2 eller Bear 2..men vill då helst gå MED trenden...om det inte dyker upp lägen vid stöd eller motstånd. Men det som låter genialt och enklet...är inte lika enkelt i verkligheten...ligger plus minus noll i år på den hahahah...men Avanza är nöjda då de får mkt courtage!

 

Inser att jag själv är min värsta fienden...om jag följer planen med tålamod, så skulle det gå bättre.  Men ibland tar man en förslut närman hamnar på "fel sida" men omman väntat en vecka till...hade positionen återhämtat sig! 

Förhopningsvis lär man sig någon gång...eller inte:-)

 

Men kul är det...

 
2017-08-14
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ulf N > vet inte vad du har för courtage då jag vet att vissa med stor omsättning brukar kunna förhandla ned detta, för kortare äventyr omx använder jag CFD:s utan courtage men med spread mellan köp/sälj-priset i stället.

 
 
 
 
2017-08-14
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Man kan själv välja lite. fast eller %..och jag kör 69 kr per order!

 

Men en liten spread är det på Exact Bull 2 och Bear 2 oxå....

Jag tradar kortsiktigt och ställer in nästa sälj på 500 plus netto...så det kan bli några trades per vecka.....

 
2017-08-15
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Se där ja! Inte så illa ändå att gå plus minus noll..hahaha..

 

VM Update 2017 V33

9 av 10 Förlorarskaran är stor, bara 1 av 10 går med vinst enligt en undersökning utförd av North American Securities Administrators Association (NASAA) som också visar att 2 av 10 gör break even och hela 70 procent förlorar. (När man talar med traders och söker på Internet, får man dock känslan av att siffran är omvänd: 9 av 10 går med vinst och dessa nio gör vad som helst för att försöka sälja sina hemligheter!) Dessa siffror gäller inte bara en grupp amatörer, statistiken är densamma bland marknadens professionella: 7-8 av 10 floor traders som går (gick) över till att trada sitt eget konto är utbrända inom ett år, också ”välutbildade” förvaltare av hedgefon - der har ett skyhögt nummer av misslyckande.

 

Så är det, har någon hört om en person som vunnit på trav? Men hur många hör om någon som förlorar?

 

Eller som när vi var unga grabbar...spelade Poker en hel kväll...med cash...efterår summerdes det bland de fem som deltog!

 

1) Vinst 100 kr

2) Nja..plus minus noll

3) Vinst 50 kr

4) Nja..förlorade nog 20 kr

5: Gick bra..plus 200 kr!

 

Rena centralbanken, utan att vi visste om det:-)

Behöver jag tillägga att en Pokerkväl med fem grabbar är och förblir ett nollsummespel:-)

 
2017-08-15
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Nio av tio  går fel. Sant

Trejda  endast  på trendlinjer. Allt annat är brus med förlust. Övernatta  alldrig  är en gyllene regel.

Det är då Wallstreat plockar av dig fjädrarna.

 
2017-08-15
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Något som alltid stört mig är hur trögt kurserna rör sig i den riktning man placerat sig men hur de med överljudsfart susar iväg när priset går fel håll.

 

Slet nyligen som ett djur lyckade knapra lite här o där men så kom 2 felspeck på raken och vips flög 70%-80% på noll time.

 

Få och fega speck det enda som verkar fungera för mig vet inte hur de som handlar flera gånger varje dag får det fungera :(

 

 
 
 
 
2017-08-16
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
1 2 3 4 Nästa Sista Sid 1 av 4

 
Annons


Message: