VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

1 2 3 4 5 Nästa Sista Sid 1 av 5
  • Forum > Fria Marknaden > Filosofiska klubben > Hjärntvättade...
41 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Ulf Norberg
Hjärntvättade...
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

"Bestäm er för att inte bli hjärntvättade av media" skriver idag vårt Orakel....GH.

Fast i dårarnas Paradis...finns det ju inte mycket annat än main strem media där alla ska vara såååå poltiskt korrekta.

Man vägrar konsekvent att skriva något illa om asylsökare, invandring etc...Man vägrar tom att ange när de ligger bakom grova brott, tvärtom man gör allt för att dölja det!

 

Men om det går ett rykte om att Anders Borg har varit full...minsann...och "jag har en kompis, som hörde av en annan kompis...kompis...att...bla...så det är SANT..vi skriver!

 

Läste häromfagen i DI.se att nu med Brexit...så kan det bli så att flygplan inte kan landa eller starta till/ från UK....!

 

Hmmm...undrar hur de gör i Norge och Schweiz? De har väl inte flyg där då?

 

Nej om det är någon död jag ser fram emot, så är det tidningsdöden, inkl SVT...de har fått på TOK för stort inflytande helt enkelt. Och Paretos Princip (80/20% regeln ni vet)...verkar gälla även här! 20% ser igenom falsarierna, medan den stora massan glatt suger i sig, och vad värre är...TROR på dumheterna!

 

 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

vaknade igår 3.30 av att en bil spränges på parkeringen mitt emot. polisen ville inte ens ha signaliment av vår granne som såg händelsen.....

 

polisen låter inte sina egna döttrar vara ute i city på kvällarna. då dom blir trakasserade och antastade och i vissa fall ännu värre.

 

Uppsala har blivit ett stort skit... dom senate åren.

 

Det nya sverige är verkligen helt fantastiskt.

 

 
 
 
 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Ulf och Calle!

 

Det fanns en tid,då jag trodde att "människan är i grunden god"...

Den uppfattningen har jag tyvärr starkt fått revidera under min livstid.

Finns mycket ondska i världen, tillika som det naturligtvis finns många goda männinskor.

Jag blir heligt förbannad,då jag hör om det som händer,våldtäkter, rån,bilbränder..vare sig förövarn är svensk eller invandrad.

Jag är mycket medveten om,att många gånger(flest?),så ligger den sistnämnda gruppen bakom.

 

Lika mycket reagerar jag starkt på ord som "Vit Makt" och KKK.

Vad är det för små,rädda,männinskor som står bakom sådant??

Eller handlar det bara om rent översitteri och ondska?

 

Tyvärr tror jag "denna diskussion" kommer att förbli en "never ending story" under lång tid.

 

Dock,så har jag förhoppningen om, att  invandringen till Sverige kommer (fortsätta) att minska drastiskt.

De männinskor,som vi ändå tar emot,får inte vara fler, än att samhället kan ta emot dem på rätt sätt;

vettig utbildning, jobb,bostad..

Integrering och förståelse för det nya landet med alla dess lagar,kultur,kvinnosyn,respekten för liv,andras egendom osv.

 

Och du Calle...Uppsala,som "varit" en så förtjusande stad!

En av landets bästa.Måtte man komma tillrätta med den här skiten överallt och ställa de skyldiga till svars!!!

 

 

 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Har redan gett upp om staden. 

 

känner flera poliser här och dom är lika frustrerad som människor i allmänhet. Men dom är bakbundna i byrokrati och fega politiker och m.s.m som är på dom om varje liten grej som händer.

 

Har flera gånger mailat våra komun politiker och sökt svar på massa konstiga projekt som startas hela tiden.

 

Men får väl i snitt svar på 1 av 10 mail och då spyr dom ut massa floskler och pk standard svar =(

 
 
 
 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Jodå AM...somliga isner de facto...andra slumrar vidare.

 

Inm statt så säger man stark överrepresentation...men de gör ALLT...för att mörka det hela. Det kallas visst för att vara PK...eller vägra se elefenten i rummet. Ja tom att när fakta ligger på bordet, så vill man finna annan statiskt förklaring som: Det är sociala problem som ligger bakom.....eller det är MÄN som ligger bakom...

Håhå jaja...payback time har bara börjat...så jag flyr hellre landet än illa fäktar...!

 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Hjälplöst var ordet.

Alla tvingas ändå med i utförsbacken , trots att vi lever i en så kallad demokrati.

Kommer  vår så kallade demokrati vända detta ?

Läser man gårdagens nyheter  blir man förtvivlad av allt som händer på hemmaplan. Nog levde vi tryggare förr , innan våra politiker öppnade gränsen. 

 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Sverige  är  och kommer  förbli ett för litet land , i tanken att agera socialbyrå. Svårt för många att förstå, men dessvärre sanningen.  Nuvarande  händelser  är konsekvensen av tidigare misstag orsakat av politiker.

 
2017-08-16
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ett exempel på hur mainstream media utttycker sig:

 

"Dennert säger att politiker, journalister och kulturpersonligheter – särskilt kvinnor – varit utsatta länge men att brexit-omröstningen i Storbritannien och valet av Donald Trump till USA:s president blivit ögonöppnare"

 

Ja tom DET vill de skylla på BREXIT och Trump.

Själv citerar jag Magnus Uggla...Jag mår illa....

 
2017-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Läs det här....om ni VÅGAR?

 

http://katerinamagasin.se/att-skaffa-sig-en-spokidentitet-sverige-ar-en-barnlek/

 

Det får ni INTE läsa i mainstream media..för det VILL man inte ta upp....det är inte PK...som sagt...

 
2017-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Vart går våra skattepengar?

 

Jo,bla till det här! Håll i hatten...så åker vi...

 

https://detgodasamhallet.com/2017/08/15/gastskribent-ulf-swenzen-en-beklammande-fars/#more-8840

 
2017-08-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Deep state  Ulf.

 
1 2 3 4 5 Nästa Sista Sid 1 av 5

 
Annons


Message: