VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Saidas anropar jorden
13 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Saidas anropar jorden
2017-08-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Har ledsnat en del på Gary S under sommaren där han mest framställt sig som ursäkternas mästare men senaste videon angående USD och börs lät som ljuv musik i mina öron förmodligen för den skulle passa mina önskemål som grädde på moset :)

https://blog.smartmoneytrackerpremium.com/2017/08/dollar-another-failed-cycle.html

 

Skuldtaket i oktober kan ge den reaktion jag sökt efter när det gäller eventuell bekräftelse med lägre topp som vanligt vet vi hur det gick först i oktober :(

 

Stämmer nu Garys scenario skulle där trots en fortsatt dollarförsvagning finnas en 25% uppsida på de amerikanske börserna här har jag då spekulerat i en USD/SEK 6:- vilket förhoppningsvis inte är för HÖG kurs.

 

Flera valutakors mot dollarn indikerar entre direkt och don't worrie vilket kanske är precis vad man bör göra dvs oroa sig?

 

ps. Kritiken mot Gary har varit hård ett bra tag själv anser jag man skall utrycka sina åsikter om prognoser och spekulationer genom antingen jag delar inte din uppfattning eller jag tror i stället så här?  

Glömmer inte hur Ingemar C drevs från DI för många år sedan när drevet stolpskott inte förstod vad det var de läste utan var bokstavstolkare vilket är deras problem så i fallet Gary retade jag mig mest på att han kände sig tvingad harpla ursäkter.  Jag retar mig väldigt sällan på felaktiga prognoser kanske för jag gör mängder av dem själv flera gånger i veckan(tror det kallas spekulation?) ;) ds

 
 
 
 
2017-09-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Norbord Inc intressant förslag

*koppat*

He recommended it back in May.  This was without a hurricane.  They are in the South East in the sweet spot

 

http://www.stockchase.com/company/view/5265/Norbord-Inc-referenced-by-Chris-Damas 

 
 
 
 
2017-09-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Läste i morse på StockChase: September globalt svagaste månaden för aktier, det finns rädsla i marknaden vilket får folk söka sig till cash och annat de upplever säkrare än börserna(men när rädslan bleknar.....)

 

FCG och ZJN(har även oljeservice bolag  så se upp skrev de) var bland top pick hos SC, ung kommenterades med att den inte var samma sak som FCG/ZJN.

 

Vi som speckat long apelsingjuice inför Irmas föväntade besök i florida får ha säljknappen inom nära räckhåll då det tydligen finns mycket gott om Apelsiner i år så rallyt kan bli kortlivat. Stora spekulanterna ligger på minussidan och räknar med apelsinerna klarar sig samt att då årets överflöd kommer pressa priserna.

 

Med tanke på vad kaffet kostar i min butik är jag fortsatt positiv till kaffe även om jag just nu inte har någon setup/signal för att gå long.

 

Put-/Call-ration stängde i björnzon 

 

img

 
 
 
 
2017-09-14
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Trevlig läsning angående Carlyle Group som enligt artikeln beräknas ha 20% - 30% uppsida på 12 månader utan börskrasch vill säga

 

img

https://seekingalpha.com/article/4106977-carlyle-group-compelling-valuation-strong-fundraising-will-fuel-future-growth

 

Får ta mig en rejäl funderare ifall jag skall testa Carlins modell med ligga investerad i CG även under en eventuell nedgång puzzla med rebalansering i stället?

 
 
 
 
2017-09-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kören sjunger USD förstärkning runt hörnet vilket skulle öka möjligheterna till att jag avläst min kaffesump bättre än vanligt :)

 

Flera varianter jag använder för silver skulle infrias med en dipp mot 16.80 trakten utan att bli bearish, tyvärr är vi vid ett motstånd just nu så återstår se om det bryter ned vidare eller vi vänder upp. Ungefär samma för Guld.

 

GDX*USDSEK ser ut vara på väg mot möjlig köpzon men tänk på en starkare dollar påverkar priset positivt med mindre GDX faller motsvarande.

 

img

 

Flera nya både toppar och bottnar i slutet förra veckan inbjuder till spännande spek-vecka 

 
 
 
 
2017-09-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Goldman Sachs lär ha lagt till Billerud-Korsnäs på sin conviction list (rikt 180 om jag mins rätt)  vilket jag inte kunnat bekräfta från "hästens" egen mun.

Hur som helst är aktien intressant för min del och jag har haft en del planer på ta in aktien långsiktigt efter mina FA nivåer vilket hittils inte lyckats.

Däremot ser den positiv ut enligt TA på dagens nivåer runt 136 och jag kan föreställa mig den kan ha 20 spänn uppsida eller bättre om det goda börshumöret håller i sig.

Som synes övertygar inte RSI i nuläget annars är samtliga signaler i denna grafen uppfyllda.

 

img

 

Får använda helgen fundera på saken hade egentligen tänkt ta in Melker Schörling men den smet i från mig när jag väntade på några kronor lägre kurs.

 

Liknande läge med Betsson som iofs inte är dyr men för min del låg köpintresset < 70:- så adjöss med den för denne gången nu när banksters haussar den.

 
 
 
 
2017-10-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Vinstvarning och ras i Elanders idag utlöste en gammal bevakningsnivå så jag fick friska upp minnet.

 

Läser lite lösa spekulationer att även kommande Q4 kan visa svagt resultat och det är väl här som det börjar bli intressant då den som är intresserad av aktien kan få ett hyggligt läge till köpstart framöver.

 

Noterar aktien i månadsgrafen bryter ned under BB-mittlinje och ser allmänt svag ut.

 

För min del återstår bevaka hur långt ned den tänker ta sig tänk på att aktien handlades under tjugan flera gånger mellan 2009 till 2014 men nu kan ju läget vara något annorlunda då bolaget har växt sedan dess.

 

Det sägs det är just senaste förvärvet som temporärt ger växtvärk vad jag förstår?

 
 
 
 
2017-10-11
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
381 inlägg

Hej Nils,

 

Om Elanders: deras börskurs har ökat 500% på 4 år. Hm..

Säkert kreativ ledning men under finanskrisen gick deras

kurs från 130 till 20kr.

Bottenfiske efter Q4s resultat och inte över 60 kr är min idé. TA visar nog bottenläget då.

mvh

 
2017-10-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Ej säkerställda placeringar .

Det är ju trots allt den viktigaste motspelaren.

Spelet har aldrig haft som avsikt att vara enkelt.

Något vi även fortsättningsvis får leva med. 

 
2017-11-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Om man tror dessa kommer fortsätta sälja hamburgare i canada http://www.stockchase.com/company/view/112/A-and-W-Revenue-Royalties-Income-Fund-referenced-by-Larry-Berman-CFA--CMT--CTA

 

Livnär sig alltså på royalties från revenue delar ut ca 5%/år utspritt på 12 månader.

 
 
 
 
2017-11-11
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

ÅF fångade mitt öga idag tror att om man kan fånga den vid PB 1 eller bättre finns en slant att tjäna om vi nu får scenariot tjurrusning för att världens ekonomier är kanon?

 

Kanske G Douglas köp av Sandvik är en vink att han tror energi,metall,industri har uppsida i normalläget dvs utan krig etc och då tror ju jag ÅF oxå kommer lyfta eller?

 

Såg några experter hamnade över 200:- på prognosen säger inte var min linjära skattning hamnade på visserligen 5 år men 200 har jag inga synpunkter på eller anser är skogstokig TP i ett optimistiskt läge så att säga :)

 

Retar mig som tusan på G5 tipset där jag missade rycket efter som jag använde "all min fantastiska klurighet "räkna ut köpa vid PS 2 kunde vara trevligt jo moss dit nådde inte aktien innan rally iaf :(

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: