VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Drag under galoscherna
9 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nils På G
Drag under galoscherna
2017-09-16
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Sp500 exempel där vanliga graven utsats för omräkning till SEK via USD/SEK lagts till grafen

 

 

 

img

Apropå CMC-Market vs AVA-trading gillar jag båda.

Upplevde grafen i AVA något smidigare men tyvärr har ständiga banksäkerhetspåhitt gjort jag valde bort AVA(inte deras fel) till förmån för CMC-market som jag oxå är mycket nöjd med.

 

Samma krux med det mesta som använder annan bank än de med kontor i sverige verkar det som vilket är oerhört irriterande med tanke på alla miljarder banksters och stater hjälper kriminella tvätta stålar från narkotika,vapen och annan kriminell aktivitet.

 

 

Sjukt, när svenne banan kommer med några fjutte $ visar de hur dj*vla duktiga de är ungefär som polisen i vårt land som låter riktiga skurkar drälla runt fortsätta med sin kriminalitet samtidigt som de resolut klipper till med järnhanden om svenne går mot röd gubbe eller cyklar med dåligt ljuse.

 
 
 
 
2017-09-16
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Första gången någonsin jag sett Stochase ha SWEDEN (EWD) som Top Pick!!

http://www.stockchase.com/company/view/2889/iSHARES-MSCI-Sweden-ETF-referenced-by-Tyler-Mordy

 

Gissa vilket bolag som är tyngst i den ETF:n jo "finska" Nordea ;)

http://portfolios.morningstar.com/fund/holdings?t=EWD&region=usa&culture=en-US

 

 
 
 
 
2017-09-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jobbar en del med trendlinjer och råkade då se det fungerar nästa lika bra med MA20 för silver dvs eller har fungerat väl en bra period (får kollas mer senare)

 

'img'
 
 
 
 
2017-09-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Vet inte var silvergrafen visslade iväg men gissar den som vill kan lägga till MA20 i dagsgrafen för silver se om det är något som denne kan/vill använda eller ej?

 

Sven Carlin rekar 3 aktier för oktober https://www.youtube.com/watch?v=Re2tfc2wEnI

 

Flyg och finans får jag fundera några varv till på men hans beskrivning av Guyana Goldfields (GUY) lockade en del så om vi får lite press på guld och GUY kanske jag försöker fånga den.

 

Var in och ur Orca Gold med turligt resultat, bestämde mig för teckna liten klatt Handicare trots jag inte har större intresse av ny-intro, Castellum har fångat mitt intresse men jag har alltid haft svårt för fastighetsbolag så???

 

Svenska börsen ser superstark ut just nu är det detta de menar med "melt up"? Finns snart inget emot en vidare börsuppgång och just därför går den kanske mot sitt slut?

 

 
 
 
 
2017-10-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Voine voine ser ut kunna bli en busy vecka detta

COPX kan vara på G igen

DBA kan vara på G 

FCG äntligen signal i veckograf

Borde kunna dra med sig typ GDX ?

 

Kan dock inte se i de olika spotpriserna att något skulle vara på gång men å andra sidan tolkar jag styrka i bolagen som kommande styrka i råvarorna?

 

får nog smida lite planer både för Brent och Natgas under dagen

 

En twittrade "kavastu" tipsade om Bravida men med hans antal följare skulle den intresserade nog hoppat på senaste i fredags?

 

Liten koll på Bravida, Billerud och castellum i början på veckan inget bestämt för min del.

 

Får vi melt-up till 2000 +/- 100 i OMXS30  nurå?

 
 
 
 
2017-10-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Mycket om gruvor hos stockchase 17-10-02 och bra påminnelse angående Chumps skattereform dvs köp på ryktet sälj på nyheten.

 

Många anar nyheten kommer vara något sämre än vad folk hoppats på vilket kan ge säljtryck i aktieindexen men med tanke på hur bra det går och centralbanksters sedelpressa kan den bli kortlivad och därmed vara ett köp på dippen event?

 

Intressant tanke att oroligheterna i katalonien förmodligen fått CB förbereda sig för att pumpa marknaden?

 
 
 
 
2017-10-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

COPX ser fortfarande någelunda ut men notera en HS kan vara på g bildas vilket  vid brott får riktpunkten 15 spänn ned mot 180 SEK (bara en vänlig varning och inget annat).

 

Försöker fånga Kakao idag gillar rangen precis som H.H skrev om, tänker mig Kakao S runt 38:- stöd  vid ca  34:- uppsida .......?

 

Får inte in min kaffe kanske lika bra det för senast läste jag Indierna förväntar sig rekordskörd i robusta och än så länge ser det bra ut även i Brasilien så mina 15% - 20% upp är kanske endast en dröm?

 

Spänningen stiger, nu talas det short squeeze  och jag vet inte allt.

 
 
 
 
2017-11-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Greg Schnells comodities countdown var ovanligt bra denne vecka vilket troligen berodde på han i stort sade vad jag ville höra laughing

http://stockcharts.com/articles/commodities/2017/11/commodities-countdown-video-recording-2017-11-02.html

 

Skönsången bestod för min del av att USD laddar för rally, stora förhoppningar på energisidan där han nämnde sin syn på några bolag som fortfarande kunde ha en intressant uppsida, håll utkik efter divergens och andra tecken i USD då det kan vara läget titta på t ex guld.. han trodde början 2018?

Han går igenom en rejäl mängd både index och enskilda aktier kanske finns där något användbart, jag gillar råvaror och valuta nu när aktieindexen kör sin egen grej utan behöva promotas eller presenteras.

 

Uran förekommer något tätare än tidigare om inte annat som ett contrarian spel men jag kunde inte se något när jag tittade på URA som gjorde mig köpsugen just nu?

 

Kakao ser ut vara i rekyl mot MA200, kanske värd en bevakning(jag ligger kvar i min pos kan tänka mig fylla på) för de som tror kakao blir dyrare över jul.

 

USD/SEK går som tåget EUR/USD något mer dämpad utveckling. En del valutakors befinner sig vid motstånd och en jag tänker titta på är CAD/SEK där CAD borde få en boost om nu Greg får rätt med oljan/energin?

 

Fortfarande dyrt kaffe varför återspeglas inte det i spotpriserna?  gott med en morgon kopp om inte annat wink 

 
 
 
 
2017-11-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ta gärna en titt på XLE, XOP och varför inte Apache som nämns i Gregs video ser inte dumt ut alls och skulle ett återbesök till toppen 2016 finnas på schemat är RR inte alls dum.

 

Ser ut som en rekyl pågår där iaf jag tänker leta efter några olika entre alternativ.

 
 
 
 
2017-11-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Fin HS formation i banken Nordea. 

Helåret 2017  är en enda stor HS. 

Inget är dock förutbestämt. Alla bör vara inställda på  kraftfulla dödsryckningar. Har svårt att tänka mig 115 kronorsnivån ytterligare framöver.     

 

 
Annons


Message: