VECKA 16
Torsdag
18
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > En koll i spåkulan
1 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Bo Bredenhof
En koll i spåkulan
2017-10-03
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
381 inlägg

Hej alla,

Så här ser mina grafer med erfarenhet därtill ut just nu:

  • dollar gör en liten återhämtning just nu men jag tror att den fortsätter ned fram till strax före årsskiftet där den brukar stärkas igen. De närmaste 4-5 åren ska den troligen ned ca 25%
  • guldet gör en mindre nedrekyl nu pga att dollar går upp. Guldet fortsätter sedan troligen uppåt fram till mitten av april där det brukar rekylera ( köp nu runt 1260 siktar jag på). Åren 2002-2008 gick dollar ned ca 40% och då gick guldet upp 200%. Sedan kom kris med +100% ytterligare pga den. Vi skulle kunna få +100% först denna gång samt +100% efter det pga infla-kris.
  • börserna är överköpta igen och vi är nu i oktober där flera stora börsnedgångar inträffat. Statistiskt är dagarna 5e - 18e de sämsta varje månad. I USA har man nu stopp för bolagens egna-köp-manipulationer i sex veckor eftersom det är earning period. Jag har därför successict sålt en del den senaste veckan för att minska risken. Behåller Astra och HM eftersom jag tror de har bra potential det närmaste året. I PPM och IPS har jag fortfarande låg risk. Favourable Season KAN börja den 19e oktober, men S&P MACD ser svag ut så en nedgång nu i index gör den negativ och då kan detta datum flyttas framåt till vi ser positivt värde igen. Generellt bör USA-börserna kunna fortsätta uppåt med svagare dollar.
  • oljan ser svag ut nu och kan komma ned en bit till. Raffinaderierna i USA brukar ha stängt i oktober, så lagrena ska nog upp igen med tryck på priset. Ofta bottnar oljepriset i slutet av januari.
  • breddvärdena på NYSE har sett successivt allt svagare ut en period. Det ökar chansen för en lite större sättning i marknaden inom någon månad.
 
2019-01-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Upptäckte en triangel i lundin mining och roade mig damma av lite från s.k skolboken.

För att spådomen skall bli som bäst bör utbrottet komma ca 13 februari och rörelsen blir omkring 5:60 sek med en stopp runt 2:-. Just nu tolkar jag RSI som brottet kan bli uppåt då vi så här långt håller stödet 40 i RSI.

 

Skall bli kul se hur det blev i verkligheten, Saida 10 and out :)

 

img

 
 
 
 

 
Annons


Message: