VECKA 17
Onsdag
24
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Varför börsen kommer att vara rasande?
5 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Varför börsen kommer att vara rasande?
2018-03-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

1-stigande räntor

2-handels krig

3-Spricka bostad bubla

4-stigande EUR vilket dämpar EU tillväxt.

5-Reglering i USA mot net handel (de kräver skatt)

6-stigande mistro på ekonomi(skulder ökade och intäkter minskade)

7-enorma skulder hos privata och länderna vilket detta kommer att påverkar negativ i kommande tiden.

 
2018-03-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är något mer optimistisk, tycker mig se ett möjligt köpläge(inte all-in utan speck) i synnerhet är jag nöjd med utseendet på us-indexen.

https://dailyreckoning.com/why-markets-continue-rise-year/

Centralbanksters och politikerna undviker helst bo-bubbla.

Bra säsongsmönster i Natural Gas för April månad som ifall det upprepas kan dra med sig olje-relaterat uppåt inte minst med tanke på alla oroligheter och krigsmuller.

Thetys Oil ser inte helt tokig ut med ett positivt scenario.

Jim Rickards hade en del förslag på aktier som gynnas av handelshinder tack vare diverse subventioner och hinder för konkurrenter t ex U.S. Steel and Nucor, Boeing, Qualcomm?  Tydligen har global frihandel inte varit något som intresserat US de senare århundradena utan de har föredragit modeller vi av någon anledning förknippar med kommunism?

America grew rich and powerful from 1787–1962, a period of 175 years, using tariffs, subsidies and other barriers to trade to nurture domestic industry and protect high-paying manufacturing jobs.

https://dailyreckoning.com/tariffs-american-apple-pie/

 
 
 
 
2018-05-26
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Upplever OMXS30 Bear/Bull 1.5X ger tydligare bild av utvecklingen i OMXS30 indexet än Indexet själv och just nu ser det ut som vi kan få en rekyl ned i Indexet och samtidigt kanske en uppgång i Xact Bear 1.5X på 4%-10% ? time will tell. 

Veckograf Xact Bear nedan

img

Bra förslag titta på aktier som går bättre än index i dessa orostider tror det var H.H:s förslag värt en titt för den köplystne.

Såg socker bröt upp förra veckan har inget större fokus på råvaror för stunden. Mysztizk styrka i SEK det senaste eller har de andra valutorna försvagats? Är osäker på hur starka euron/pundet kommer vara mot SEK men USA/SEK ser ut vilja gå lååångt ännu kanske även en bra bit över 9kr? AUD och NZD tycker jag ser intressanta ut mot EUR och GBP 

 
 
 
 
2018-05-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Doji hmm heter det dragon? i OMXS30, hur som helst tyckte köparna gårdagens ras vid öppningen var aningen för mycket så idag kan det bli stiltje eller kanske även viss återhämtning.

-

WTIC oljan i kanalbotten med lite tveksamma ljus

-

Gisses så USD drog mot Svenska kronan

-

SP500 i SEK är nu i trakten fib 1.272 dvs runt 433:- samtidigt nära nog mitt gissade mål vid 430:-, dröm scenariot är nu rekyl mot utbrottet ca 400:- sedan mot fib 1.618 mins tyvärr inte i KR då jag stängt grafen.

-

Min optimism när det gäller XSPX sp500 i sek hänger till stor del på mer dollarförstärkning framöver.

 
 
 
 
2018-05-31
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

6 månaden på rad OMXS30 stänger med fördel björn det hade jag faktiskt inte väntat mig och jag såg att även Stockholm All-share växlade till rött

 
 
 
 
2018-05-31
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Räknar med en riktigt ras .

Många har blivit redan lurad av de elefanter som kommer på di eller andra media som rek köp bara.

Vet NI VAD : VI HAR SETT DEN VÄRSTA ÄN.

 

 
Annons


Message: