VECKA 17
Torsdag
25
April
BT-annons

1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3
  • Forum > Marknader > Allmänt > Glöm der att oilja ska till 100
25 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Glöm der att oilja ska till 100
2018-04-13
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Många tror att olja kommer att slår 100 dollar om det bli krig men verkligheten  består att det bli bättre relation mellan de länderna i framtiden.

I dag USA pumpar ut olja och samt många länderna .

Detta rykte som många har spridit sig för att kunna lyfta priser men tänk hur framtiden ser ut ?

Som jag hade skrivit tidigare : nya teknologi kommer att minskar behovet av olja men detta tar tid vilket sakta ,sakta kommer att vi ser minskar efterfrågan på olja .

 

 

img

 
2018-04-13
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2018-04-14
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag tror inte efterfrågan på olja kommer minska utan jag tror efterfrågan på olja ökar i långsammare takt än vi varit vana vid tack vare alternativen som vi använder i allt större utsträckning.

På sätt och vis har vi redan krig och spänningarna med ryssland/kina ser ut öka då våra ledare vägrar acceptera de sålt smöret redan innan kossan ens mjölkats och makten därmed håller på glida dem ur snyltklon. Ser det som ett tecken på det kommer bli värre när bolag som t ex Exxon avvecklar avtal/kontrakt med ryssar/kineser.

Om oljan kommer stå i $100 eller $1000 ser jag mer som att värdet på skuldsedlarna t ex USD minskat, krig/efterfrågan kommer troligen kunna användas som låtsad ursäkt föreställer jag mig.

 
 
 
 
2018-04-14
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

stark just nu i alla fall (WTIC)

 

 
 
 
 
2018-05-26
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Nu ska vi se hur djupt kan gå ned?

 

 
2018-06-20
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Senaste tiden en uppgång mot 80 ,såg vi att det kom säljare som sålde och priset gick ned men hur detta ska utvecklas?

Detta är mycket spekulanter som säg då och så men jag tycker personligen en fallande pris inom kort orsaken för detta är:

1- Den globala handels krig kommer att sänka globala tillväxt för många länder vilket efterfrågan kommer att minskar i framtiden.

2-sanktion mot Iran kommer inte att lyckas eftersom Iran säljer Olja till China och Asien och en del till EU och jag tror att Iran kommer att exportera mera till China.

3-Ryssland och Sudi kommer att öka produktion under Fredag vilket detta kommer att ger balans för marknad och kommer att priset rasar på kort men detta kan vara panik .

Mitt MÅL:62.

 
2018-06-30
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Nu The USA begärd av Sudi att öka till 2 mil vilket näsa veckan ser vi en ras på olja.

Den rasande priset kommer att vara långa variga eftersom det kommer att finnas mera olja i marknaden den svaga ekonomiska tillväxt runt i världen kommer att dämpa mer vilket jag tror på 59-58 dollar för brent .

Det kan går värre men vi får väl se.

 
2018-07-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tiden för besked närmar sig en ny högre topp nästa vecka för Brent hintar vi fortsätter upp.

 

En expert ville se en swing low före 7 juli och en annan talar om porschecykler 911-912 vilket även det inträffar snart, slutligen verkar det som Market oracles spådom från årskiftet infrias dvs mot $80 WTIC om jag minns det rätt.

 

Trump han flyttar marknaderna lite som han vill, Trump sade X strax efter sade Vita Huset Y och sedan.....

 

 
 
 
 
2018-07-01
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Först vi ser en djupt ras sen vänder upp sen ner igen på grund av : det går inte stoppar Iran och Venzuela att inte kunna sälja deras olja.

Efter Sudi springer efter USA för att öka deras produktioner kommer att vi ser en dramatisk ökande produktion från andra länder tex Russia även Iran som exportera till China med biligare  priser.

Vi kommer i håg att den svagare ekonomiska tillväxt runt i världen påverkar mycket ner åt.

 

 
2018-07-01
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

img

 
2018-07-04
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

De spekulanter som tror att USA kan göra Irans oil export till noll ligger fel ute.

Detta är förklaringen:

1-Relation USA och China är dåligt till och med med EU länder vilket USA kan inte bestämmer för China för att stoppar köpa olja from Iran.

2-Val i Mexico : vänster van och detta är bra för Venzella  att återhämtar sig genom Mexico kommer att hjälpa till.

3- Redan många länder som är spring pojke till USA för att förbreder sig en dröm för 0 export från IRan vilket detta kommer att en överskott i olja i marknaden inom kort.

 

 

 
1 2 3 Nästa Sista Sid 1 av 3

 
Annons


Message: