VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Råvaror
17 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Per Lindgren
Råvaror
2018-05-07
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Jag vet att jag kanske skapar onödiga inlägg men då marknaden ändras så fort vill jag gärna ha information om investeringar som funkar i dagsläget.

 

Jag har funderat lite över majs, vete osv men nu när jag kollar upp det närmre    verkar det som jag kanske missade det tåget. Tror ni uppgången är klar där eller finns det mer att hämta? 

 

Vilken investeringar lämpar sig bäst? Det lilla jag hittat i fonder verkar ha mycket olja och så i sig med och jag är intresserad av renodlad (ha!?) Majs vete matvaror. 

Tips, diskussion och hänvisningar mottages tacksamt:$

 

Mvh

 
 
 
 
2018-05-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Några jag ibland tittat på är bolag som är relaterade till gröder har ingen av dem själv.

https://www.tradingview.com/symbols/TSX-AFN/

Bara att byta ticker från AFN till ANDE, DWDP, BASF eller andra du kanske har så är det enklare beskrivning mm

Personligen är jag inte förtjust i etanolen som ANDE har men de vet säkert bättre än mig.  DWDP är jag mycket intresserad av men inte till dagens pris så kanske blir jag aldrig ägare till den aktien. Har varit nära hoppa på AFN ett antal gånger kanske den av dessa 4:a som har bäst chans trilla in i portföljen.

 

Finns mycket jordbruksrelaterat och bönderna behöver diverse utrustning om det börjar gå bra.

 
 
 
 
2018-05-08
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Tack Nisse! 

 

Håller med om att etanol inte klingar högt. Inte kollat vad för typ av etanol det är men Haft en etanolbil och det var det sämsta jag varit med om. Etanolbilarna tål inte etanol... inte jag heller, blir okontrollerbar och bakis. Senast köpte jag lite Alibaba efter middagen. Du hör ju själv, köpa nåt som heter så då måste ju etanolen påverkat;)

 

Såg du mitt PM btw?

 
 
 
 
2018-05-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Hej, nej var hittar man PM:t ?

Endast försäljning så här långt för min del casha hem Step Energy som egentligen fortfarande är billig i jämförelsen med liknande enligt experterna men samtidigt tror jag aktien kan dippa om oljemarknaden generellt tar en sväng nedåt, jag har dessutom en del energirelaterat kvar.

Såg Lundin mining lagt ett bud på NSU undrade just varför aktien dragit ett par dagar, budet verkar tolkas som ett skämt bland kommentarerna.

 

 
 
 
 
2018-05-09
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Hmmm. Jag vet inte... Jag ser inget om det nu men man kunde adda folk och då skriva med ett meddelande. Så då gjorde jag det så kan jag stalka dina inlägg om du skriver mer intressanta saker 

 
 
 
 
2018-05-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Troligtvis bortkastad tid "stalka" mig jag brukar själv ta en tur på siten morgon/kväll se vad som hänt sedan sist.

..

Twitter är mitt favorit ställe där kan man enkelt skräddarsy det urval skribenter och källor som passar en bäst(obs betyder inte alternativen är dåliga).

..

Håller som bäst på med någon kavalkad i trading, Toni Hansen nu på g kanske med sin fib-variant jag gillar vi får se..

..

Många kunniga här undrar du något så bara släng ut frågan finns nog någon som kan tipsa etc..

..

I dag 20:00 brukar det vara Hallonborg och co som håller webinarium, har man inte frågor själv får man en bra genomgång av marknaden om inte annat.

 
 
 
 
2018-05-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Attans "experterna" varslade om ett möjligt uselt kvartal för AFN = köpläge för min del men AFN hade tydligen ett bra resultat vad jag förstår så adjöss för min chans köpa "billigt" better luck next time yell

Nya tag var dag

 
 
 
 
2018-05-10
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Hehe.. Jaja PMet var iaf angående gran colombia som en erkänt extremt duktig fördetta hedgefondförvaltare hintade om. Ddet var en av tillgångarna i hens onoterade streamingbolag och Ville ha din åsikt om gruvan då du verkar ha koll på den biten. Samt hinta vidare som tack för din hjälp.

Jag har redan köpt dock då hen har en mycket aktad och passande plats i min domedagsliknande syn på börsen.

 

Ville inte skriva här egentligen då det var en kort muntlig diskussion oss emellan och jag menar med detta inlägg inte att ge köpråd alls. Tvärtom är jag inte något fan alls av enskilda gruvor så jag köpte vääääldigt lite.

 

Nu ska jag skapa en ny tråd igen;)

 
 
 
 
2018-05-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tack för tipset Gran C ett bolag som gått min näsa förbi, får kolla närmare under kvällen .  Streaming bolagen är grejen bolagen ploppar upp som svampar ur jorden. Försökte fånga lite Anglo P men verkar inte vara någon handel i Canada att tala om? (De verkar storsatsa på kol i asien senast vart det visst Japan?)

Jim Rickards rosar oljans framtid och samtidigt USA:s då de kommer sälja massor av olja/gas framöver. https://dailyreckoning.com/oil-is-back/

 

 
 
 
 
2018-05-11
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Återkom gärna med en tankerad när du kollat upp:)

 

Kollat på Anglo med men tror jag nöjer mig med de jag har. Köpt Osisko    och Royal Gold eller vad de hette med samt ett engångsköp i en av guldfonderna på barnens konto.

Nu ska jag bara bestämma mig för en hedgefond så får det krasca sen;)

Synd att gruvtipsaren inte förvaltar längre för jag är så sjukt dåligt insatt i vilka hedgare som är bäst. Som jag skrev i min hedgetråd hittar jag inget som känns opti..

 

Trevlig helg!

 

 
 
 
 
2018-05-11
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Edit. Upp 3.92% i dag:)

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: