VECKA 16
Fredag
19
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > ABB KÖP
9 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
ABB KÖP
2018-10-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Bolaget har enorma tillväxt och idag mest använder robottar i nästan alla industri.

Aktien står 204 kr vilket tror jag att den kommer att stiga 210 innan rapporten.

Jag tror att det bli en starkt rapport och stigande tillväxt under kommande året.

 

 

 

 
2018-10-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

37 dollar räknar jag .

'img'
 
2018-10-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg
'img'
 
2018-10-17
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

I ett börsras...lär även ABB falla stort!

Eller tror du på stigande börser, Darios?

 
2018-10-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Börsen kommer att stiga.

ABB fick köp signal.

 
2018-10-19
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Sitt kvar i aktien, de kommer att delar ut bolaget som jag tror på och värde på aktien kommer att stiga .

Närvarande aktie kursen är låg värderad och bolaget tillväxt är enorm i många år framåt.

 

 
2018-10-19
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Darios...du kan få rätt...eller så får du "lika rätt" som när du skrev: "HM under 100 väntar" för några månader sedan...

Fast det är klart, det är ju inte sagt när! , så man kan ju få rätt någon gång. 

 
2018-10-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Är det bara jag eller kan Liemannen Gardell fått problem?

 

Han har varit ute gnällt om kurser både på Index och ABB, anas det lite ugglor i mossen här eller?

 

Får fundera ett tag på ABB, utan gardells riktmärke hmm var det 37 CHF så får jag till en potential åtminstone 20% upp och då utan en populär utförsäljning vilket kan ge mer.

 

hmm har gammal notering att jag kunde vara köpintresserad vid PS 1

 
 
 
 
2018-10-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

När en fond liver in för ett bolag , de värderar först sen de köper in.

Jag tror på mig själv inte på Gardel.

Bolaget tillverkar robot vilket har enorma efter frågan idag.

När det kom rykte för veckan för att de kommer att delar ut bolaget , det var hög omsättning i USA som var nästan 3 mil aktier vilket det var ganska mycket men dagens kurs nedgång som anonym gör för att trycker ned aktien betyder inte att det kan vara dåliga tider som vänta på bolaget.

Aktien har varit mellan 220-198 i nästan 1 år men titta på EMRSON och andra ser man att det är undervärderad.

Verkstad bolaget hade en bra lyft i många år men dags läge känns att de kommer att bli dyrt .

Amazon och största nät handel bolag idag har enorma behöv av robot teknik och till och med andra industri bolag i världen.

Även de delar inte just nu bolaget som Gardel önskar ,dagens aktie kurs är helt ok .

 
2018-11-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Kommer du att sälja deras power Grids ?

I min bedömningen ja men vem skulle köpa?

och vilket pris?

Jag tror att Chinskar är helt klart kunde vara köpare och som spekulanter skriver det bli runt 15 miljarder vilket kommer att ger en bra kurs lyft för aktien.

När jag ser på inside  köp under 14-11-18 ser jag att detta är kommer vara klart inom kort.

 

 

 
Annons


Message: