VECKA 13
Torsdag
28
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Strunta börsen och aktier under 2019
7 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Strunta börsen och aktier under 2019
2019-01-07
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1974 inlägg

Vad ni köper det kommer att mest bli en forlust affär.

När robot styr börsen det bli ingen kött på ben.

Som jag hade skrivit på linkedin bli en ras .

Spelar ingen roll China och USA gör deal.

 

 
2019-01-08
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Talas mycket om korta/långa räntor för att se vart börsen är på väg faktiskt inget jag själv botaniserat i men jag tittade i morse på sveriges 10 års och 3 månaders de enda jag har och visst syns ett visst samband med OMXS_PI?  Någon som vet bättre och kan ge lite mer info i räntor vs börs dvs om det stämmer eller?

 

3 månader korsar upp över 10 år börsen står på nedtur och vice versa

 

img

 
 
 
 
2019-01-10
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hej Nils!

När yieldkurvan går åt fel håll,dvs när de korta räntorna blir högre än de långa,så har det historiskt varnat för att ekonomin blir svagare och att det finns en risk för framtida recession.

Det är mao "galet"att investerare vill ha mer betalt för att köpa tex USAs korta räntepapper(statobligationer),än vad de kräver för de längre..

Hoppas du blev något klokare.

 

 

 
2019-01-11
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Samt att 10 åringen i USA..når 3% plus något.

Då har historiskt..10 åringen lockat kapital från aktier.

Märk väl..att Världens räntor..ligger i en långsiktigt fallande trend. Så triggern kan komma tidigare nu!

 

 
2019-01-12
Citera
 
 
2019-01-16
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Tycker mest att det luktar vidbränd björn.

När skall det vända ner igen?

 
2019-01-20
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jäpp, svider en del i björnskinnet nu känner jag laughing

 

En teori säger att de fonder/index/mm som gått bäst de senaste 52 veckorna ofta fortsätter gå bra/bättre så jag har börjat titta på det med mitt begränsade urval som ni ser till vänster i bilden. 

 

Toppar gör Xact Råvaror, brassarna är överraskningen exakt hur mycket marknadskrafter är det som styr undrar man jag menar poppis högerregim backad av USA tjoff här sticker index? Kan även vara alla utförsäljningar och exploatering av amazonas som många hoppas på inte vet jag?

 

Tidigare trodde jag en del på xact utdelare och högutdelare men de laggar betydligt mer än Spiltan Aktiefond Stabil som jag valde som ref(Total Return Index) till höger i bild trots jag hittade bättre strax efter. 

img

Överst i höger bild är det Xact Råvaror blå linje underst är det Total Return Index gul linje.

 
 
 
 

 
Annons


Message: