VECKA 13
Fredag
29
Mars
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Guld aktierally banker
8 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Per Lindgren
Guld aktierally banker
2019-02-22
Citera
 
photo
Aktiv: Sep 2017
54 inlägg

Hej!

Jag är en glad amatör med en del funderingar.

 

Jag sitter med en del guld (fonder, kan inget om cert osv). Vissa hävdar säsongsmönster och att guld ska ner. Jag tror snarare aktier ska ner och att raset var motiverat i slutet på 2018 och detta är "suckers rally". 

Fråga1. Är det vettigt att öka på nu? Ser vi en rekyl?Som det står på BT det finns möjlighet att det går fort förbi 1400. Jag håller inte stenkoll och behöver därför vara positionerad redan innan.

Min tanke i övrig:

Stor oro överallt. Trump kommer lösa handelskonflikten på nåt halvdant sätt men hitta ett par delar som är bra för USA, ta credden för det och haussa upp snp. Positivismen ger litet ryck i övriga marknader. Detta kommer styras av smarta pengar som styr dit de vill med hjälp av indexfonder och sämre förvaltare och hjälper till att trycka upp för att sedan kränga av multum, börsen går ner och vanligt folk och sämre förvaltare ligger efter, panikar och alla fokuserar på det negativa igen. Jag tror mao att oavsett utkomst ger handelskonflikten upphov till en rejäl nedgång.

Fråga 2: Vad tror ni? Marknadsutsikter? Vad i hela fridens skulle kunna göra att aktier inte går ner rejält snart?

 

Banker: Är det lönt att plocka in någon öht eller är det detta som kommer leda till bred banknedgång de lux?

Tacksam för svar!

Mvh

 
 
 
 
2019-02-22
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag delar tanken på att vi i korta perspektivet står inför en mindre paus i uppgången kanske med en rekyl ned.

 

Sedan tror många och även jag att de som stått utanför inte kommit in på börsen då det ständigt gått upp rusar in puttar priserna på aktier/index till nya höjder och kanske får vi den meltup flera förväntat sig en lång tid nu.