VECKA 24
Torsdag
11
Juni
BT-annons

• Forum > Marknader > Allmänt > Relativ svaghet
8 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Göran Högberg
Relativ svaghet
2012-02-01
Citera

user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

följande indikerar relativ svaghet mot börsindex och kan tolkas som varningssignaler på lite sikt:

energi

Shanghai

bredden

olja

Warren Buffets fond

Dow Jones Index

bankaktiieindex

Ericsson

Nokia

Baltic Dry

börsindex relativt långa obligationer

börsindex relativt guldpriset

broker/dealer index

2012-02-02
Citera

photo
Aktiv:
Göran,

Om man ser lite längre framåt vore det intressant att höra om du delar James tankekedja i de länkade artiklarna. Även du verkar ju vara inne på att börsen töar bort framåt tidig vår.

http://seekingalpha.com/article/321158-u-s-stock-market-outlook-2012-down-hard-but-not-out-part-1

http://seekingalpha.com/article/321159-u-s-stock-market-outlook-2012-down-hard-but-not-out-part-2

En fråga (utifallatt ovan), som du säkert svarat på tidigare, men jag tror är värd att repetera:

- Hur investerar man i TLT?

Ge gärna ett specifikt exempel på hur vi kan "köpa TLT" så vi kan hitta rätt via våra bankdepåer.

P.s. Se även

http://seekingalpha.com/article/321953-imf-to-germany-europe-is-on-course-for-disaster

2012-02-02
Citera

2012-02-02
Citera

user_photo
5673 inlägg

jo jag har läst James förut, han ingår i "baisse-gänget"

personligen tror jag att ECB trycker pengar "en masse" när det krisar

att blanka börsen är nervigt, men kan göras om S&P 500 stiger över 1400

just nu är både VIX och put/call upp + ovan nämnda varningssignaler från diverse objekt

TLT: Den kan handlas på AVANZA, ni kan handla BL Bond Dollar på PPM även en svensk tio årig statsobligation följer långa amerikanska ganska väl om ni vill slippa fundera på valutan.

men detta är inte aktuellt ännu, just nu är det börsen med mindre positioner som gäller

2012-02-02
Citera

photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

Hmm,eller börsen med stor position och snabba stoplossar. ;-)

2012-02-02
Citera

photo
Aktiv:
James liksom IMF numera.

Det är väl egentligen en debatt om åtstramingar eller stimulansåtgärder är bästa medicinen.

Jag inte riktigt klar över vad jag själv tror mig tro än..... Det finns rätt goda argument i båda lägren.

Jag tycker ändå IMF är rätt kloka baissare till skillnad mot mediabjörnligan i TV och i pressen.

Om jag tolkar det du skrivit tidigare samt mellan raderna ovan så delar du hans uppfattning om ett möjligt ras/en korrigering mot våren, men inte orsaken.

Jag gissar att det fortfarande är den Kinesiska husbubblemonstret som spökar i garderoben {#emotions_dlg.s_happy}

TLT - Tack!

2012-02-02
Citera

user_photo
5673 inlägg

oavsett vad den politisk institutionen heter (diverse bokstavskombinationer eller andra namn)  kan man alltid räkna med att de gör vad de tror kommer att bevara deras makt oavsett eller "no matter what"

2012-02-02
Citera

photo
Aktiv:
IMF i ena ringörnan, i andra ECB med Merkel som coach och lille Sarkozy som trunkbärare.

Tror nog jag föredrar IMF vid makten i så fall {#emotions_dlg.s_wink}

2012-02-02
Citera

photo
Aktiv:
Maktkampen hårdnar. OECD nu på IMF´s sida mot ECB.

KO?

Annons