VECKA 24
Onsdag
10
Juni
BT-annons

• Forum > Marknader > Allmänt > Andel över 50 dagars snitt föll under 50%
6 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Göran Högberg
Andel över 50 dagars snitt föll under 50%
2013-04-19
Citera

user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

Andelen av de 500 bolagen i S&P 500 vilka befinner sig ovanför sitt 50-dagars glidande medelvärde föll inatt under 50% ned till 47% (andelen ovanför 200-dagars är 83%)

XAU/GOLD-ratio steg inatt och verkar ha bottnat dagen innan vid historiskt lägsta 0,072.

Junk Bonds har nu joinat de olika börserna i en rekylfas.

Samtidigt har vi nu en rekylfas upp för hela guldsektorn. GDXJ stiger tom. relativt SPY, GLD och TLT.

VIX steg 12-18 på 4 dgr. +47%

put/call + 36% (men ser ut som den toppat, vilket kan vara en svag signal för kort upprekyl på NYSE, men inget att satsa på, bra om man skall sälja dock)

Koppar och råvaruindex piggnade plötsligt till.

Nasdaq ser dålig ut.  SPY/TLT och SPY/GLD rekylfas ned.

Barrick Gold piggnade till (det största Blue Chip bolaget)

Om vi befunnit oss i en riktig deflationsfas skulle USD och T-bonds stiga som attan. De uppvisar istället "lägre högsta" från juli 2012 toppen.

2013-04-20
Citera

photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Hindenburg Omen hmm var ju inte särskilt många observationer?

http://www.streetauthority.com/investing-basics/sps-most-bearish-indicator-flashing-red-465912

Vart skall alla pengar ta vägen i stället?

Läste många mindre sparare satsade på bli fastighetägare som alternativ placering men som skribenten skrev underskattade nog många uteblivna hyror etc. avd svårt lugga en skallig apa :)

Går inte riktigt bra i UK som kan vara på väg mot en trippel dip enligt andra(inga nya oljefynd utanför skottland täcka skattesänkning med vad jag vet? "maggie hade bås").

Det riktigt tråkiga är att Ägget för en tid sedan sade i media att Englands sak är vår sak. Nu tycker inte jag det går så speciellt bra i UK att man skall applicera modellen här så jag hoppas arrogansen lägger ned copy/paste visar lite av sin överdådiga förmåga i stället.

2013-04-20
Citera

user_photo
5673 inlägg

Hindenburg indikatorn är kul då den visar att många bolag gör nya högsta och många gör nya lägsta, vilket är en form av divergens.

Divergenser är sällan positiva.

England 1979 skulle vänts från konkursmässighet (de fick låna från IMF)  Oavsett vem som suttit vid makten, då de var mogna för en förändring från 25% inflation, 90% skatt, massor av regleringar etc. etc.

Konsekvenserna av detta motsvarar ungefär när Sovjet blev Ryssland.

Dvs. massor av felinvesteringar vilka uppkommit pga. negativa realräntor, skatter och regleringar, fick likvideras.

2013-04-20
Citera

photo
3173 inlägg

Det är möjligt sysslade själv mest med vin,kvinnor och sång på den tiden ;) Tänkte helt enkelt inte på världsekonomi på den tiden då jag hade fullt upp tänka ½ veckan på helgen som varit och andra ½:an på vad jag skulle göra kommande helg.  Spagetti i bästa fall med smör och ketchup var basmat dagarna före nästa löning brr den menyn hoppas jag slippa igen.

Det slog mig nu att jag för några år sedan såg en graf som visade när ekonomin där började vända upp från att ha pekat ned, undrar om inte den tidsmässigt sammanfaller med när oljeintäkterna började stiga vilket faktiskt var några år tidigare än M.T. även om det steg rejält strax efter hennes inträde tror det nämndes 3% av GDP för att senare falla till 0.5% av GDP?

2013-04-20
Citera

photo
3173 inlägg

Då jag inte alltid är vid sundaste vätskor när jag skriver här kan det vara jag redan postat detta tidigare men hur som helst för att ta upp rubriken.

Enligt en skribent jag inte minns just nu påstås över 20 dagars över 75 ge en kortsiktig dipp och under 25 ett köpläge? Tyvärr vet jag inte hur man lägger graf i graf och kollar om det stämmer.  Kanske andra kan hjälpa till för mer kortsikga swingtraders?

img

2013-04-21
Citera

user_photo
5673 inlägg

"Margin Debt" för aktieköp på NYSE tangerar nu toppnivån från 2007

placerare är så översäkra på att Bernanke inte kommer att tillåta fär stort börsfall dvs. de tror på en "Bernanke Put"

2013-04-21
Citera

photo
3173 inlägg

Lättlyssnad story ha på i bakgrunden när man går igenom aktielistan

Ekonomiskt Pearl Harbor och Helikopter Ben farligare för ekonomin än al qaida

http://w3.newsmax.com/a/currency-wars/video_uwr.cfm?promo_code=13323-1

Annons