VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > VÄNTA PÅ KÖP
5 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
VÄNTA PÅ KÖP
2016-11-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

kommande dagar har vi en stora oro momemt på börsen till den 3 dec 2016.

Sp 500 orkade inte att kättra upp under fredagen och indexen pendlade upp och sen stängde ned till slut.

Investerare vet inte vilket väg de ska vilja eftersom börsen är överköpt och övervärderad.

Osäkerheten ökar när tiden rinner ut.

Att tror på stigande infaltion tyder på att Guld borde stiga men istället Guld indexen gick ned och båda dollar och räntor steg i USA.

Ha det fint dag.

 
2016-12-03
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

På måndag visar hur markanden ska utvecklas.

Val i Italien är mycket vilktigt för aktie markanden och jag tror inte att om det bli negativ börsen kommer att vänder upp på lätt sätt som vi såg i 2 omgångar.

Då stiger räntor till hjöden och ECB har stora problem.

Val i England-Trump.

Många har blivit postiv för USA börsen efter vinst för Trump men de kommer att bitter  deras svansen.

Guld priser har inte gott ned om man titta på dollar-Sk .

Vi har stora varning period när osäkerheten ökar i framtiden .

 

 
2016-12-09
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Sanning eller ett skämt?

Mr George's Magic Ticket en försäkring som låter Mr G betala förra veckans stängningskurs på fonder idag, kul story oavsett. Hade inte varit dumt kunna köpa veckans vinnare till förra veckans kurs eller hur = me like {#emotions_dlg.s_happy}

Artikel här

 
 
 
 
2016-12-09
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
2953 inlägg

"köpa veckans vinnare till förra veckans kurs"...

me like too..,-))

 
2016-12-09
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

småvarningar från de överköpta mometumvinnarna

SLX fick en form av reversal day och RSXJ har blivt så överspeckad man kan tänka sig och befinner sig verkligen i  en runaway upptrend (dock brukar dessa avslutas ganska dramatiskt) vi får se hur det hela slutar

 

i övrigt lågt VIX och låg put/call som i natt gick upp något från en låg nivå

bredden tappade lite från ett överköpt läge

GDXJ och GDX visar styrka mot guld

Bitcoin starkare igen?

well-well, who can tell?

Trevlig helg,

 

 
 
 
 
2016-12-10
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Antalet aktier som stiger > MA50 sp500 ökar så gör min nervspänning oxå efter en trevlig resa i omx30 men jag försöker calmera mig med att där är pensionstålar på ingående så förhoppningsvis tar pågående eufori inte slut med ett brak(man vill ju gärna hinna ur).

Market Oracle presenterade trevliga nivåer för längre position i guld/silver och vi är ju faktiskt inte så långt från de nivåer han nämner som intressanta inleda en köpstart på?

lånat från videosnutten hos MarcetOracleTv

 

img

Vissa enskilda gruvaktier visar motståndskraft kanske sticker gruv-etf:erna före råvaran

 
 
 
 

 
Annons


Message: