VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > Dipp efter nytt år.
20 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Thomas Andersson
Dipp efter nytt år.
2016-12-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Så även i år ?

Vinsthemtagning, dessutom i toppformations.

Ny kortsiktig botten i januri- februari är inte uteslutet.

Valuta och guld verkar >mest intressant.

Håll i hatten om Ingves teorier behöver ändra inriktning till det motsatta.

Nytt år nya möjligheter.    

 
2016-12-27
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Allt verkar gå i långsiktiga cykler. 

Så även valutakriser, samt troende på en valutainflation utan existens, trots övermanipulerad

inhemsk valuta.

Vart fan vill han ta vägen?

En berättigad fråga.

 

 

 
2016-12-28
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

cykler hela tiden...

GDX uppvisar relativ styrka mot S&P 500 sedan sommaren 2015, detta trots nedrekylen sedan sommaren 2016

även nu på kort sikt har den så smått börjat ticka upp

 

 
 
 
 
2016-12-28
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2008
291 inlägg

Hej!

Någon som vet om man kan investera i Egypten i en ppm fond, i så fall vad heter den?

tack på förhand

 
2016-12-29
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ser inga tecken bland indikatorerna som varslar om nedgång och dessutom ser det ut som Dow mfl kommer ge bull-signal på toppen vi tagit oss till, detta är den stora nackdelen med långsamma släpande indikatorer. Ligger ganska lågt även de sista dagarna laddar för lite större aktivitet när vi får nytt isk-kvartal.

Det kan krävas ett ganska stort ras innan de indikatorer jag använder kickar in så jag har själv valt några nödutgångar "manuellt".

De flesta klassiska varningssignalerna verkar vara på plats men det käns inte som vi befinner oss i normala tider så kanske är de inte giltiga längre.

Blir spännande se vad som händer när Donald Gump väl är på plats.

Vältalande James Rickards låter snart som Peter Schiff när han svävar på tidpunkten för guldkalaset och börskraschen.

Ingen fara för att bli en förlorare utan nu stundar once in a lifetime chans blir rikare än vad man kunnat föreställa sig lovar majoriteten mail man får numera, självklart behövs endast en mindre slant för att få reda på denna av ren vänlighet utsända information.

 
 
 
 
2016-12-29
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

nu börjar det se mer nedåtriktat ut på börserna och uppåtriktat för guldaktiefonder och långa obligationer

 

 
 
 
 
2017-01-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ok sitter försöker konstruera ett av mina sällsynta blogginlägg dels för jag är lite nyfiken själv och dels för att det kan vara intressantare läsa annat än månadsstängningen för de 4:a indexen jag följer spciellt nu då det är i stort sett omöjligt hitta någon aktie via FA som är billig och har framtid.

Fruktansvärt likvid totalt 55% då posten ränta är ett alternativ till kassa för min del hoppas verkligen på ras, energi/metall innehåller diverse inom utilities, olja/gas, gruvor dock inte så överviktad som jag inbillat mig, indexen är Avanza Zero, OMX30 UTD(dvs sverige) ZWH och EXG för stå för det globala inslaget. Carlyle group, Kinnevik, SEB står för finans och är tänkta som spekulativa poster, kanske borde dream global reit som investerar i tyskland inlämmatsd här men det är en liten post. 

img

eeh speckkonton och sparmedel ingår inte här.

 
 
 
 
2017-01-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

perioden våren-17 till våren-18 är high risk för vaniga börsindex

det är de udda emerging markets och råvaruproducenter som kommer att "outperforme"

 

 

 
 
 
 
2017-01-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Faran enligt de kloke är övervikten ETF etc som kommer generera ras king size när alla spinger not utgången!

 

Tills dess............................................................................

 
 
 
 
2017-01-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2007
5673 inlägg

until then...

fallhöjd Dow Jones om fem år är 50%

 

 
 
 
 
2017-01-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Valutor är kul att ta med i hela sammanhanget.

När alla snöar in på allt som prissätts i dollar.

Medelvärdet på en dollar/ sek sedan 1984 ligger nog på 7,50-7,60.

Semestervalutorna för likasinnade härhemma, är lika kul att studera.

rl.se är en lättfattlig sida.

Ingves är ej heller en bestående figur. Förändringar kan komma kvickare än man anar.

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: