VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Vem ska man lite på Börsen?
3 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Vem ska man lite på Börsen?
2017-01-14
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Senaste dagar många kommer och skriver att SP500 ska till 2270-2500 men sällan kommer någon skriver att vi kommer att går ned till 2100-2020 under 2017-18.

Postiva eller negativ börs?

För min del vill jag att bösen skulle kunna upp på grund av det är lättre att tjänna pengar på uppgång än nedgångar.

Om vi titta omkring oss vad ekonomi på väg ser vi att vi har många oro moment på börsen under 2017-2018 och detta är mycket negativ för börsen.

En sak är postiv och det är negativ och låga räntor som gjorde börsen Bubllan men kommer att detta bubllan att forsätta?

Under 2016 kom vi 3 gångar mycket negativ besked :1 val i England- italy-TRump-I vinst i valet men SP 500 i båda fall gick ned sen blev högre toppen.

Efekten i båda kostar enorma pengar för markanden och många marknad  i världen ligger fortfarande minus .

I min analys tror jag inte att börsen skulle skunna klättar upp under 2017-19 på grund av många oro för världens ekonomi består.

1-Trump vinner valet i USA men denna männen blandar sig i markanden och vill reglerralr och avreglerrar i båda fall detta är negativ för markanden .

2-Val i England FEB de vill går ut och effkten kommer att kostar enorma pengar för många företag.

3-Val i Frankrike-TSKLAND viktigt.

Börsen hade gått upp till ATH (DJ-NASDAQ) 

Tänk vad man ska göra i detta fall och vart man ska investera?

Alla negativa på Guld men sen botten 2016 kättarde upp över 1200 igen .

Fed och övriga central bankerna gjorde vad som helst för att glada sig efter stigande infaltion men med allt de har gjort den inflation blev svag uppåt.

 

 Skriv gärna vad du tycker?

 

 
2017-01-14
Citera
 
photo
Aktiv: Feb 2009
2053 inlägg

Trots allt negativt som varit på grund av olika val så usa börsen stigit året 2016,och genom sp500 är så hög nu så finns det inget alternativ för mig än att det ska stiga till 3030 eller 3360 ur TA vinkeln.Men visst kan det bli dippar på 5-10% på vägen upp.

 
 
 
 
2017-01-19
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Kina behöver stålar! Festligt se irland(rejäl bidragstagare från EU) ligga högt upp i listan som har köpt tillgångar(avd med lite socker i botten går medicinen ned){#emotions_dlg.s_happy}

China’s Holdings of US Treasuries Plunge at Historic Pace

 
 
 
 
2017-01-19
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

3030 ser bra ut Conny.

Hur tror Du då allt annat utvecklas.?

 

 

 
Annons


Message: