VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Guldläge igen
0 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Bo Bredenhof
Guldläge igen
2017-02-20
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
381 inlägg

Hej alla,

Förra gången jag skrev om guld var för knappt en månad sedan. Då trodde jag att guldet skulle nå upp till ca 1230. Nu gick det lite högre till ca 1245 och har sedan hållit sig däremellan.

Förra gången var TA dagsgrafen på väg ned men då kom flera stora fonder in och gjorde stora köp några dagar senare. Det vände upp hela dagsgrafen till en 5050% uppåtstuds istället. De gör så här med några månaders mellanrum; särskilt när de kan påverka TA-läget till sin fördel.

Just nu är värsta scenario en liten högre botten runt 1055-60. Jag hoppas ingen tror att det betyder att vi SKA dit. Oftast blir så inte fallet. Det är bara ett riktmärke för om det går som sämst.

Jag tycker nu att guldet ser starkt ut och kan gå en bit till uppåt. Månads-, vecko- och dagsgraferna säger uppåt. Ett mål på ca 1285 verkar rimligt. Med en liten parabolisk slutkläm kan det nog bli 1300 också framåt mitten av april.

Guldet har blivit extra intressant på senare tid eftersom det verkar användas som parkeringsplats vid börsnedgång. Tidigare var det obligationer men dessa har ju större nedgångspotential nu, så det kan vara en förklaring. Så om aktiemarknaderna toppar i april, som 2015, kan det ge en ny skjuts uppåt för guldet efter rekyl.

mvh

 

 

 
Annons


Message: