VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > No Money,no honey no funny
14 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
No Money,no honey no funny
2018-03-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Börsen är på fallande trend.

SP 500

DJ

Dax-OMX

Teknik aktier

Guld klara sig bästa kommande tider till 2020.

Olja :osäker 

 

 

'img'
 
2018-03-17
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Skönt att du är tillbaka då vet jag att börsen fortsätter upp.

 
 
 
 
2018-03-17
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Hoppas för din skull.

 
2018-03-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Institutionerna säljer retail köper full fart mot yttre rymden

Det talas om rekordinsättning i etf:er förra veckan

http://www.etf.com/sections/weekly-etf-flows/weekly-etf-flows-2018-03-15-2018-03-09

 

Den dagen det brister lär det bli mycket trång när alla skall sälja sina etf:er

 
 
 
 
2018-03-17
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

ETF:er, indexfonder mm. börsens dödgrävare.

Nuförtiden finns det inga säkra papper...

Sälj allt är det som gäller och sedan köpa tillbaka.

Politiker och ekonomer har fått det horhus till finansmarknad som de har önskat sig.

Många företag skulle nog må bättre utanför börsen.

Den enda fonden som behövs i världen är AP7.

Allt annat kan läggas ner.

 
2018-03-18
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

När jag skannar efter aktier i sverige är det generellt fastighetsrelaterade bolag som flyter upp föga överraskande med tanke på fastighetspriserna. 

Att banksektorn är så populär förvillar mig men förmodligen räknar alla med att ingen kommer tillåta bankerna konka och då kan även jag se de har potential.

Efter fått lite pep talk från slutet i detta programmet http://videos68.com/video/view/m_p8Snl7K4w där de nämner 5 vad de tycker bra bolag är mitt intresse för SSAB B aktiverat igen.

I brist på annat kan jag faktiskt för mig själv motivera en TP på först 60-trakten och i förlängningen även 80-trakten med både TA och FA. (SSAB B nu 39)

I programmet är det en kombination av inflation och ökat stålbehov som skall driva kursen.

Får fundera under söndagen hur jag skall göra det kommer krävas fortsatt börsyra för att stödja min inbillning.

 
 
 
 
2018-03-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ser ut som chansen få en veckostängning under 25 i antalet aktier % över ma50 vilket brukar vara ett bra läge meta aktier i om man tror på vidare uppgång längre fram men därmed inte sagt man skall köpa på direkten och veckan är inte slut så kanske stänger det över 25%

https://www.barchart.com/stocks/quotes/$S5FI

Getinge anger book 72 - 73 spänn och ett pris närma den trakten skulle vara intressant nu när det sägs investorerna växlar över till mer defensiva bl a hälsosektorn.  Intresset för gruvor sägs oxå växa.

Japanska Yen ser lovande ut mot t ex euro,pund, usd

 
 
 
 
2018-03-23
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Smarta personer investerar på lång sikt.

Då får de efter lång tid...

De bästa rullstolarna

Den bästa vården

Den bästa begravningen

 

 

 
2018-03-23
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

80 och 90 talet aktier var för folk som hade pengar i cash som investerad på börsen men idag många fattiga lånar pengar för placerar pengar på börsen för att drömmen att bli rik.

Att köpa på botten och sälja på toppen tycker jag tjänna man mest pengar.

 

 
2018-03-23
Citera
 
photo
Aktiv: Oct 2009
381 inlägg

Hej alla,

TA-kurvorna ser inte roliga ut. Nedåt för OMXS30 i dags, vecko och nu även månadskurvan på g med brott nedåt.

Samma för USA-börs och Japan. Vi närmar oss slutet på den s k favourable season som kommer om ca 1 månad.

I USA kör man upp börsen i varje månads slut så att pensionisterna ska få betala dyrt. Det blir väl samma nu denna sista marsvecka. Sedan blir det nog utför igen.

USA-tullar och deras enorma skuld tillkommer som oro. Jag tycker förresten USA har rätt. Man ska kunna förhindra att egna viktiga industrier helt slår ut av global konkurrens. Den är ju inte på något sätt så att konkurrensen är på lika villkor. I Sverige med sina naiva politiker och väljare håller hela vårt jordbruk på att slås ut av konkurrens på helt olika villkor. Men mat är tydligen inte viktigt. Den kommer ju från ICA på ett magiskt sätt.

USA-dollarn är snabbt på väg nedåt. Den brukar sjunka mycket när bubblornabubblorna pyser. 25% ned inom två år är inte osannolikt. Då stiger guldet nominellt men kanske inte i SEK. En BULL kan ju vara bra att ha i guldet och silvret.

Håll er ifrån fastighetsbolagen. Där finns den största bubblan i Sverige. Det kan gå snabbt utför där.

Bottenfiske kan vara en givande sport de närmsta två åren.

mvh

 
2018-03-23
Citera
 
photo
Aktiv: Dec 2009
287 inlägg

Man vet att börsen är övervärderad när...

En finanschef på ABB kan få 50 miljoner för 9 månaders jobb.

Finns det inte något index som reflekterar kostnadsersättningar till upper management?

TA på det och vinsterna så borde man kunna lista ut när börserna har toppat.

 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: