VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > USA börsen är fallande kniv
10 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
USA börsen är fallande kniv
2018-06-04
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

I dag läste jag att börstjännare tror på stigande trend för USA men detta tror jag inte på :

1-Stigande räntor.

Detta är inte inflation, detta kan vara en misstag som många har inte fattar än.

2-Konflikt med nästa hela världen.

3-USA skadade sig själv och många länder kommer att minskar sina inköpt av detta landet ,till och med privata personer tex i China -Rysskland och canada-..

Jag tror att USA på väg mot recssion en gång till .

 

 
2018-06-05
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag tror ETF:r är den stora faran idag för att inte hinna ur marknaden vid ett eventuellt ras.

 

1) ekonomiska flyktingar från Europa och Asien till vad de tror är säkraste stället gömma bytet på tror jag kan ge lyftkraft till US börserna.

 

2) Europa vittrar i sönder politiker skiter i vilket + etablissemanget är globala och allokerar placeringarna mot US(säkerhet) och Asien(framtiden). Vi småsparare hakar på köper US-relaterade fonder för att skydda våra sparslantar.

 

3)  US kommer krita sig ur den ekonomiska krisen struntar totalt i storleken på statsskuld mm.

 

Ett av flera sätt spå framtiden för US börsen https://www.mcoscillator.com/learning_center/weekly_chart/waiting_on_the_echo_of_crude_oils_big_drop/ Om detta sätt är bättre eller sämre än andra vet inte jag.

 

 

 
 
 
 
2018-06-14
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Nu kommer smällen.

Fed höjde Räntan och tror på att det kommer att höja mera under 2018 men vi har en varning här:

Den ökade konflikt med övriga tillväxt länder kommer att slår hård mot USA i kommande tider och deras arbetslöshet kommer att stiga genom att minskar tillväxten.

Visst den senaste jobb rapport visade att minskade arbetslöshet till minst över många år men detta är kan vara kortvariga.

USA har problem med högutbildade folk och det finns brist och kommer att vara en slag mot många USA företag.

Vi kommer att se en rejäl nedgång på USA marknad eftersom den globala konflikt med Tillväxt länder kommer att slår hård mor USA bolag .

Enda jag ser bra placering i kommande tider : Guld - räntor.

Ingen aktier 

 
2018-06-15
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Intressant nu.

Ser ut som en flat top i några usa index.

Sticker det iväg upp ovanför kan man nog räkna med mer. Annars ?

 
2018-06-15
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Guld ser svårt ut just nu samtidigt när dollarindex börjar likna en dubbeltopp.

Fyratimmarsgrafen i Index kan vara till hjälp. 

 
2018-06-15
Citera
 
photo
Aktiv:
inlägg

Först ska dollarn toppa innan det är guldets tur.

Han är inte så dum den där Johnny Torssell ;-) 

 

 
2018-06-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jag väntar nog till säljsignalen är i mina grafer och andra ser inte mycket moln på himmeln?

https://dailyreckoning.com/markets-confront-shocking-paradox/

img

Börsdippar inträffar när indexet är 0 eller högre just nu visst 0.8x någotting.

 

Rent spontant tycker jag det är alldeles för mycket skrik om ragnarök och marknaden brukar göra tvärt emot?

 

Nåväl lyssnar och lär men tar mina beslut själv.

 
 
 
 
2018-06-21
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Det kommer att bli riktigt krash.

Guld som jag skriver kan vara svae haven.

 
2018-06-23
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Tittar jag på veckografen för Dow J i svenska kronor påminner det lite om tiden februari 2017 till september 2017 vilket då om det upprepar sig betyder kräftgång en hel de månader framåt?

 

Liknande graf för sp500 påminner det kan ta några kvartal sidledes nu efter senaste toppen men RSI sviktade något på denne toppen så kanske är det dags hämta andan nurå?

 

Så länge utländska pengar fortsätter strömma in till vad de tror är safe haven lär åtskilliga stålar hamna på börserna där?

 

Guldet i sek ser inte särskilt spännande ut jag fortsätter hoppas kunna fynda bland gruvbolagen i stället.

 

 
 
 
 
2018-06-26
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Månadsgraf DOW J i USD och några av tidigare rasen jag hade tillgång till 

img

Liten bild, i ordning står där  -38%, -53%, -26%

 
 
 
 
2018-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Banker föreslås som cryptoinvestering då de köpt mycket patent/rättigheter som gäller blockchain? 

https://www.investorsalley.com/buy-these-3-banks-that-are-the-leaders-in-blockchain-technology/?t=gsalandtaltbtcdivtmc

 

Vad tror panelen?

 

Själv tror jag ett öga och kanske köpstart på Teva som BT nämner Buffet köpt kan vara tryggare än spanska (Banco Bilbao och Banco Santander) och/eller  billigare än HSBC även om Teva inte sysslar med Blockchain?

 

HSBC är iofs ganska intressant med sin utdelning > 5% samtidigt som de står över lagarna på planeten jorden och på sätt och vis naturlagarna oxå!

Jag upplever i synnerhet Anglo-delen i Angloamerikanska modellen är beroende av HSBC:s vara eller icke vara? Hur skulle britternas framtida bankparadis klara sig utan stjärnan HSBC som har sina tentakler runt jorden?

 

 

 
 
 
 

 
Annons


Message: