VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2
  • Forum > Marknader > Allmänt > KÖP HM VID 122KR.
14 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
KÖP HM VID 122KR.
2018-06-15
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg
 
2018-06-20
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Ja det kanske jag gör!

Köpte runt 130 och sålde av strax efter utdelningen i Maj månad. Har tänkt, att kommer det till stödet vid 120 igen...så kan man hoppas på att Herr Persson tankar upp aktien till 135 igen...så jag kan kliva av än en gång.

Det lär bli svårt för HM att hålla årets utdelning även nästa år!

Svårt att säga VAD som väntar HM...hela retails branschen gungar just nu, då köpmönster förändras snabbt.

 

 
2018-06-27
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Vi får se vad som händer med HM aktien i morron.

Rapport släpps 08.00...

 

Om ned till 120 kr...då köper jag.. igen...!

 
2018-06-28
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Köpte idag 28/6..på mig lite HM för 129,x kr i  min IPS.

Ger ju dryga 7% DA..om inte annat..fast  nästa år får man ju se OM HM klarar av att hålla samma utdelning.

Men rapporten anger 6 miljarder i vinst...vilket blir 24 miljarder på årsbasis.

Jämför med tex Tesla som har uppvisat 15 år av förluster, och ändå köps av kreti och pleti! Jag har länge undrar varför? 

Går HM upp till 150 kr igen..ja då säljer jag nog av mitt innehav igen! Bäst är ju om man först får utdelningen oxå...

Det kan hända att Perssons vill köpa upp mer igen...vilket är kursdrivande.

 

 

 
2018-07-08
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Sell.

Det är största risken att Bolaget kommer att lämnar börsen .

Vad insider köper är inte tecken för postiv för bolaget framtiden än.

Att en vändning för HM innebär att visar tillväxt inte dra ned kostnaden.

öpnnar butiker för att bli av med skräpen hjälper inte att öka vinster.

Detta är inte mitt problem vad ska de göra för att öka tillväxten.

De ligger i fel spår i fel tid.

 

 

 
2018-07-12
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

Pappa Stefan köpte upp kursen så jag kunde sälja igen, med en vinst. Tack Stefan!

Nja det verkar nu som att HM har bottnat..och de HAR hyfsad online handel redan. Så jag räknar inte ut dem!

 
2018-07-17
Citera
 
photo
Aktiv: Aug 2010
825 inlägg

På tal om HM! HM ger vinst fortsatt. även om den inte är lika hög som tidigare. HM har sin ONLINE handel..Men aktien faller kraftigt, kanske bottnar nu?

 

Men relativt TESLA!

Vad är det med folk egentligen?

TESLA har aldrig, jag repeterar ALDRIG gått med vinst under de 10 år de varit igång!

- Men aktien drar iväg upp som en raket!

Ett förhoppningsbolag...av rang. Typ Fingerprint..

Skulle det inte vara så krångligt och dyrt, att under längre tid ligga kort TESLA (blanka), skulle jag göra just det!

Jag förstår heller de som gladeligen kastar in nya friska pengar till figuren Musk? För det är ju ett måste, annars konkurs, eller i USA, chapter 11 åtminstone.

Nya utfästelser hela tiden från Musk, som aldrig hålls! Nya förluster, som bortförklaras med ...typ...när NÄSTA modell kommer, DÅ gör vi storvinster! Gång på gång!

Ta Norge, de subventionerar varje TESLA med 600-700.000 kr! Ta bort subventionen, hur går det då?

Ett stort antal chefer har slutat vidd Tesla under "mystiska omständigheter".

Dessutom har Musk flera bolag som kräver hans uppmärksamhet.

Ingen tvekan om att Elon Musk inte är en normal människa, men det finns gränser för en onormal människa oxå! Han hade tom tid att bygga en special Ubåt för pojkarna i grottan i Thailand. Och dykaren som räddade dem...beskylld Musk för Pedo!

(Tänk om det hade varit J. Åkesson som skrivit just det på twitter! Herre Jisus vilket media drev det hade blivit i Absurdistan)

När de stora biltillverkarna (VAG, BMW, Mercedes, Opel, Toyota, Fransk konsortiet, KIA/ Hyundai,  etc..mm drar igång sin biltillverkning för enbart eldrift, då är jag övertygad om att det innebär än större problem för Tesla.

Att de stora tillverkarna inte har börjat ännu, beror ju på att elbilar (ej hybrid) kräver en ny och anpassad bottenplatta etc. Än så länge säljer ju bensin och diesel om än med hybrid drifter...vilket inte är så optimalt..

Tesla kunde ju börja med vitt papper..och får bana väg för de stora!

Jag får Victor Mueller vibbar av Elon Musk och kan inte tänka mig att köpa en TESLA aktie, då det är ett bra sätt att kasta bort pengarna!

 

 
2018-07-17
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Kanhända svårt att sälja bilar i miljonklassen.

Även om bränslet är något billigare för tillfället.

Omöjlig ekvation för flertalet.

 
2018-07-18
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Baksidan med ny teknologi kommer som ett brev på posten efteråt.

Alla tror på detta innan det är beprövat.

Solpaneler på fastigheter, hur bra som helst förutom brandrisken.

Inget kommer gratis även om populära politiker tror på detta för tillfället.

Alla nymodigheter är allt som oftast dumt så det förslår innan det provats långsiktigt.

Ungefär lika dumt som att köra modern elbil på kolkraftel.

Bästa för miljön är ju att använda bilen så lite som möjligt.

Ingen politiker har funderat på det enklaste.

Enklaste verkar vara svårast i politiken.

Ändå röstar vi på dom.  

 

 
2018-07-18
Citera
 
photo
Aktiv:
inlägg

Det enklaste?

Förklara gärna ;-) 

 
2018-07-21
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Det enklaste betyder att de får rationalisera bort sig själva och kanske 1/3 av diverse hittepå både inom offantliga och privata företag/konsulter som erbjuder dessa tjänster åt det offantliga vilket i sin tur skulle ge negativa effekter på butiker,mathak och bopriserna.

 

Bröd och skådespel, staten är sveriges största kund/arbetsgivare och de som lever bäst på detta vill samtidigt inte betala skatt?

 

Mindre klatt HM jag är fortfarande ganska positiv till bolaget på sikt men nedsida finns vid börskrasch 100 och 75 är linjer i sanden under nivån där vi är idag.  En linjär kalkyl med siffrorna jag har i dag ger en målkurs 180-200 på 5 år något som kanske under de kommande 5 åren kommer justeras både upp och ned vart efter ny data trillar in. 

img

 
 
 
 
1 2 Nästa Sista Sid 1 av 2

 
Annons


Message: