VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Gissad möjlighet
2 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
Nisse Blockchain
Gissad möjlighet
2018-06-30
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Ok, tänkte flöda på med potentiella som kanske kan ge en slant närmsta tiden förutsatt vi har en någelunda positiv börs/ekonomi.

 

Cramo känner de flesta av oss till men själv hade jag inte funderat en sekund över företaget trots jag cyklar förbi det var arbetsdag.

 

Jag har oftast varit förtjust i service bolag från Canada som fixar maskiner,bostäder osv för temporära behov, men varför gå över ån efter vatten här har vi tydligen egna grejer som kan vara intressanta.

 

Vet inte Cramos framtid utan tog nyss en titt i TA och gillade vad jag såg.

 

Jag kan med lekmannens övermod inbilla mig en 10%-25% uppsida i Cramo från dagens nivå givet positiv börs. Som jag ser det kan man ta en väldigt tajt stopp för går inte börsen rätt håll ser jag ingen anledning krama ett surt äpple.

 

Fyll på med tips, jag letar vidare .

 
 
 
 
2018-07-06
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Hittade en reit (jordbruk i australien) där jag gillade exponeringen i australien däremot är jag kanske inte lyrisk över skuldsättning och att det får bli via en adr i US med mindre jag ringer in ordern köper direkt i australien.

 

Om någon är nyfiken https://ruralfunds.com.au/rural-funds-group/about/about-the-manager/

 

Har inte beslutat mig om jag skall köpa eller låta bli det ser även ut vara ganska låg omsättning av Rural i US.

 
 
 
 
2018-07-14
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Jaha den där rural fund var visst lika ohandlad med adr som anglo pacific undecided Har annat ADR irriterar mig storligen på avgifter dessa genererar vid utdelning mm.

 

Det går visserligen ringa in ordern men riktigt så sugen på dem är jag inte(men nästan) kol-streaming i australien och jordbruks-reit i australien hade fått plats i mitt urval iaf.

 

Cramo inget nytt, kan vara vi i norden är ovana vid denne typ av bolag? Jag har sett liknande i canada och australien och kan inte se Cramo skulle vara sämre speciellt nu när de adderat modulbyggnation? 

 

Små-porting Cramo och Bravida känns för min del OK så skippar jag de canada/amerikanska som ligger längre bort.

 

Har en mystisk högutdelare från främmande land där jag inte verkar betala någon form alls av skatt på utdelningen? Vågar inte nämna namnet ni vet varför!

Hur konstigt som helst då de olika skatteverken brukar finna någon väg ta sin cut? I sverige kom de t ex på att även om de inte har avtal med vissa länder skall 15% skatt eller 30% betalas enligt deklarationen.  Hur tusan kom de på det då taxeringslandet inte ville ha någon "cut" av utdelningen?Är det skattetjänstemannen som fyllar ficka? Om inte landet där bolaget är skrivet vill ha skatt på utdelningen och sverige inte vill ha skatt var tusan hamnar skatten då?

Någon får alltså 15%-30% skatt i intäkter och jag får avdrag för motsvarande? Money make's the world go around.

 
 
 
 

 
Annons


Message: