VECKA 17
Fredag
26
April
BT-annons

  • Forum > Marknader > Allmänt > Köp SILVER OCH GOLD
7 POSTER I DETTA ÄMNE
GÖR TILL FAVORIT
Startades av:
darios nasrolahi
Köp SILVER OCH GOLD
2018-12-04
Citera
 
user_photo
Aktiv: Jun 2008
1975 inlägg

Det är dags att räddar sina pengar efter detta  bubla spricker .

Det kommer att bli värre än bli bättre .

 

 
2018-12-07
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Sitter lite mitt emellan hoppas vad som än händer kommer ge mig en knuff åt endera hållet.

 

För min egen del får det gärna gå upp eller ned men under tiden kör jag lite små-trejder i hävstångsinstrument så gott jag kan.

 

Om man tittar på börserna lång time kommer förmodligen även denne nedgång knappt synas även om den svider rejält för de som köpt på toppen vilken är en läxa en hel del av oss fått lära sig.

 

Folk borde fundera mindre på jaga toppar och bottnar och fundera mer på målet med spekulationen/investeringen.

 

En del kommer försvinna från forumen andra kommer vara kvar, själv har jag inget bättre för mig så jag tjötar väl vidare med min favoritsyssla speck.

 
 
 
 
2018-12-07
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Börsen är i en bearmarket.

Köper man nu kan man få vänta 10 år innan den är tillbaka där vi startade.

 
 
 
 
2018-12-07
Citera
 
photo
Aktiv: Jul 2009
2791 inlägg

Trodde att rekylen upp skulle vara större men jag fick fel och vi faller handlöst nu.

 

Blir blodigt i sverige på måndag.

2018 blir det första minus året på länge.

Cash is king.

 
 
 
 
2019-01-01
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Återstår se om silverpriset kommer rimma med 2016 för egen del hade jag i sådant fall tänkt spela på mindre silvergruvor om jag ser några positiva tecken som bjuder upp till dans.

 

img

Fin Doji i omxs veckograf kan varsla om rekyl upp, vid 1450 ökar intresset leta björn pos men etablerar det sig vid/över 1550 får jag kanske tänka om.

 

Även USA indexen ser rekylmässiga ut och extra lockande är månadsstängningen för SP500 % aktier under MA50 som varit nere och stängt på ovanligt låga nivåer så det kan bli blixthalka upp.

 

Inga långsiktiga positioner står på menyn just nu för min del men speka är inte dumt.

 

 
 
 
 
2019-01-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Guldprognos mot 1300-1320, våg 5 har startat förväntas nå strax under våg 3 (2011)

 

Säger han här https://thegoldforecast.com/video/gold-forecast-2019

 

Hoppas sälja mina bull guld denna veckan även om de då kan nå högre enligt vissas prognoser.

 

Förväntade mig en rekyl upp i OMXS30 men efter reaktionen på äpplets varning är jag nu mindre övertygad om den saken.

 

Atlas Copco hintar en för mig överraskande rekyl upp men om den inträffar återstår att se själv följer jag den endast och har inga spekplaner i detta fallet.

 

I dag blir det ett försök med valuta vid öppningen i europa därefter blir det försök till spel med US-öppningen.

 

 

 

 
 
 
 
2019-01-03
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2008
3173 inlägg

Blev utan valuta trade = mer tid till annat t ex fundera en stund över möjliga HS-formationen i copparns veckograf där under 254 kan betyda HS triggats för nedgång.

 

Om vi nu triggas har jag själv inga planer för själva spotpriset coppar däremot kommer jag raskt se var vi befinner oss i silverpriset och ser det rätt ut blir det björnlir på silver som har ganska bra RR typ $3 projicerad nedsida med risk omkring $0.5 (strax över $16 kolla graferna)

 

Går det i stället upp handlar det om gruvor för min del.

 
 
 
 
2019-01-04
Citera
 
photo
Aktiv: Nov 2013
1040 inlägg

Guld 1365 är ej omöjligt som det ser ut nu.

Trenden är nog ner i indexen, även om det ser bra ut just nu.

Egna känslor om riktningen är nog det största motståndet om vart det ska ta vägen.

Trender är nog lättast för alla att förstå sig på. 

Kul i alla fall för alla om vi får ett ordentligt nerkör i indexen.

Efter regn kommer sol. 

 

 
Annons


Message: